Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Fiberspar RDM till Simmer segel
- 

Fiberspar RDM till Simmer segel
Publicerad av bic2 på 29 augusti, 2007 vid 11:58Hej
Någon som provat Fiberspar RDM master till Simmer Crossover segel?
Masterna ligger hyffsat till i pris…/BIC2
doc svarade 18 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar - 
			8 Svar

- 
Var REA på SP tror jag, Fiberspar TidalRDM (65% kol om jag inte minns fel).
Fiberspar har jag kört endel, de är helt ok i kurvan (jmf med powerex) och nyare har inga större problem med hållbarheten.
 - 
400 2599kr på SP eller är det värt en tusing extra för en Simmer RDM?
 - 
Jag har använt min Fiberspar 400 cm RDM 4200 (95%) till Crossover 4.2. Funkat fint, bra feedback. Men å andra sidan är jag inte så mycket av en ”materialare” så jag vet inte vad skillnanden skulle bli med annan mast…
Har iofs köpt en Simmer SC RDM 430 cm, och det känns som en fin pinne som ger riktigt bra liv i mina segel.
Gissar att ambitionsnivå/prylböghet är avgörande, mer än pengarna… :smirk:
 - 
Vad kostar Powerex rdm (som ju är samma som Simmer och har ett oöverträffat rykte när det gäller hållbarhet)?
 - 
Normalt Powerxpris är väl 3499:- eller så…
För den snabbe fanns det en 370 och en 430 Simmer på Udeens för 2500:-
 - 
Jag har kört Fiberspar RDM 370 till min Crossover 3.7 och ibland 4.2 och det funkar finfint. Känns lite mjukare i toppen, men det är svårt att säga om det beror på att hela masten är mjukare eller om det är skillnad i böjkurva.
Jag har i vart fall inte tyckt att det vart värt att byta till Powerex (som jag har i 400 och 430). Tidigare körde jag den till Pryde Zone 4.1 -02, funkade också bra.
Jag har satt den elakt i botten några gånger också utan mastbrott. 
Logga in för att svara.