• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    24 augusti, 2004 vid 17:00

hehe..jag hoppas inte du tog det på fel sätt, men den va uuuberkäääs!

Men testa Pinnacle istället, e mycket lättare + att de blir bra filmer där mä..man behöver inte alla dem extra mojängerna som Adobe har. Trixa o fixxa lite så blir det en ”PRO” rulle cool.gif

Du kan lätt o smidigt göra en film, lika lätt kan du göra den i de formatet du vill.

de är mitt tips grin.gif

• Knatte

Gäst
    24 augusti, 2004 vid 17:18

He,he!
    Det är lungt! Det är ju en lärande process innan man når ”Rambo Production” klass!
    Men du lär nog inte se mig göra vågfilmer i framtiden smile.gif Vi har nog lite olika inriktning på våran surfing.

När det gäller gippar, så vågade jag helt enkelt inte göra gippar i den farten/så överriggad som jag var i lördags.
    Jag testade en lay down gipp och det kostade mig ett kastfall och en nos-ding blush.gif blush.gif
    Efter det var det mest safe surfing utan gippar och speciellt när du har en kamera mackapär på hjälmen smile.gif smirk.gif wink.gif

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    24 augusti, 2004 vid 17:22

eh..Speed eller vågor, de kvittar!
    Drakisglenn hade inga direkt vågor i sin rulle wink.gif
    Endå en riktigt fet film cool.gif

Alla homevideos e roliga att se cool.gif

men nu när jag gav dej så heta tips grin.gif

får du tipsa mej på mitt inlägg..haha

• koa

Medlem
    24 augusti, 2004 vid 17:37

Gött att se C_C!
    Perthan och Mackan är gymma loopare.
    One-foot baaakåt av Perthan!!!
    Snyggt.

/ Calle N
    cool.gif

• Knatte

Gäst
    24 augusti, 2004 vid 18:17

Nu finns filmen i en 100 MB mindre version wink.gif Blev ca 35 MB och MPEG istället.
    Hoppas länken funkar denna gången.. Om nu inte alla här inne har blivigt avskräckta innan smile.gif
    Medieplayern funkar bra i min dator, men inte när jag tar filen från FTP:en.
    Tror det kallas Murphy blush.gif

ftp://ftp.steffo.nu/incoming/Bj%F6rlanda_fullfart21Augusti.mpg

• Knatte

Gäst
    24 augusti, 2004 vid 18:33

Menar du att jag skall filma GPS:en eller Garmin Blue charts diagrammet???
    När det går som fortast i filmen, (förbi Rune i det röda seglet) så håller jag ca 28-29 knop

• c_c

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 13:44

Svar till:

Men fan va taski variation de va

[/ QUOTE ]
    Om du syftar på Per W:s oändligt många loopar i filmen så tror jag att HCH/Kalabra, som filmat/redigerat, ville påvisa den mängd trick som killen producerar under ca 1 timme på vattnet! Då är ändå en hel del bortklippt…

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    25 augusti, 2004 vid 13:47

amen va fään, ta inte allt så jäkla hårt hela tiden.

påpeka de bara…efter 98.5 st loopar förstår man at han kan loopa wink.gif

Filmen va kul o se som fan, inspererande.

• c_c

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 14:10

Tog det inte hårt alls, ville bara förtydliga… smile.gif

• frippe75

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 19:06

Svar till:

Filmades en hel del av ”Frippe pruductions” med crew i Apelbay i helgen. Mycket material som ska klippas och redigeras sen ska ju musik på oxå. Rykten går att Frippe har en hel del att stå i just nu, men filmen kommer. Hav tålamod gott folk.

[/ QUOTE ]

Japp… Nu sitter man med två fulla dv tapar…. Amatörmässigt nog hade jag inte med kameran den kvällen vinden ökade till stadiga 23-25 m/s i nära 2 timmar…. Jakob från Varberg var ute med 4.5 och körde killerloops… eller 1 ialla fall… sedan gick han in med svansen mellan benen…. Helt godkännt enligt mig… Det fanns andra som var ute med 3.7 helt utan kontroll…

Som vanlig lade man prioriteten på att surfa… och när man väl var ute på vattnet MISSADE kameramannen som fått upppgiften att trycka på start och stopp ALLT…..

Han kommer att redigeras bort ifrån allt material!!!

Hur som helst…. inom 1 vecka borde man ha något klart!

• don_cavalli

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 06:51

Ingen som vill dissa, hylla, komma med konstruktiv kretik eller bara kasta bajs på min film? Rambo? någon?!?! crazy.gif

Om inte annat så får ni ju inte missa one foot one handed bakåtsnurr into faseplant!!!! grin.gif

http://www.freedom.se/filmen.htm

• ola_p

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 10:46

Svar till:

Amatörmässigt nog hade jag inte med kameran den kvällen vinden ökade till stadiga 23-25 m/s i nära 2 timmar…. Jakob från Varberg var ute med 4.5 och körde killerloops… eller 1 ialla fall… sedan gick han in med svansen mellan benen…. Helt godkännt enligt mig… Det fanns andra som var ute med 3.7 helt utan kontroll…

[/ QUOTE ]
    Jag försökte segla 3.5 på slutet, men kunde tidvis knappt vattenstarta, ruggigt mkt vind… cool.gif

• c_c

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 11:40

Det kom ju några regnskurar också…

• moscapoint

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 12:20

filmen är grym inget snack. /j

• Knatte

Gäst
    26 augusti, 2004 vid 13:59

Ingen som vill dissa, hylla, komma med konstruktiv kretik eller bara kasta bajs på min film? Rambo? någon?!?!
    Bra film och jag gillar musiken, då den passar in wink.gif
    Är det du som är seglaren eller regisören/filmaren till alstret??

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.