Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Film? aftereffects 6.5?????????

• Film? aftereffects 6.5?????????

Publicerad av danneman på 31 juli, 2006 vid 00:52

NU e det kris nån som e haj på adobe aftereffects??

har fixat till ett par shyssta texter men hur faen får man dom transparanta..
    eller måste man importera filmen till aftereffects..

i så fall så suger adobe. tiden e knapp annars hade jag aldrig frågat här på konfen utan på fotoforumet

danneman svarade 19 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • clemens

Medlem
    31 juli, 2006 vid 01:48

Vad e det du vill göra mer specifikt? Premiere har ju en sjysst title funktion, tror du inte att du kan få till det där?

• mbkpeter

Medlem
    31 juli, 2006 vid 10:38

tja, kan inte se programmet framför mig just nu, så jag kan inte guida. Men importera ett kortare klipp utav filmen ( där de skall dyka upp texta / fada ut m.m.) till After Effects. På timelinen finns sedan typ ”animation” eller likanande. Fäll ut menyn och då dyker transparatrion upp. Sedan måste du ställa in markers vart du vill ha ingång / utgång m.m.
    Fan, jag har lite problem med pedagogiken. Men är hemma vid datorn imorgon kväll igen. du kan slå en signal 0733795090.
    Sköj med film.

• danneman

Medlem
    31 juli, 2006 vid 13:24
    mbkpeter wrote:
    tja, kan inte se programmet framför mig just nu, så jag kan inte guida. Men importera ett kortare klipp utav filmen ( där de skall dyka upp texta / fada ut m.m.) till After Effects. På timelinen finns sedan typ ”animation” eller likanande. Fäll ut menyn och då dyker transparatrion upp. Sedan måste du ställa in markers vart du vill ha ingång / utgång m.m.
    Fan, jag har lite problem med pedagogiken. Men är hemma vid datorn imorgon kväll igen. du kan slå en signal 0733795090.
    Sköj med film.

Jag tog make a movie >output module valde custom >alfa+rgb > rendera då funkade det. puhh

tycker annars att af e jävligt svårt..
    premier har ju inga effekter på sina texter men vissa kommer jag nog göra där ändå tyvärr! nu börjar tiden gå emot mig om man säger så!

Moderator flytta gärna denna tråd till foto/film forumet!!

• mbkpeter

Medlem
    31 juli, 2006 vid 14:42
    Dannnek wrote:
    mbkpeter wrote:
    Sköj med film.

Jag tog make a movie >output module valde custom >alfa+rgb > rendera då funkade det. puhh

tycker annars att af e jävligt svårt..
    premier har ju inga effekter på sina texter men vissa kommer jag nog göra där ändå tyvärr! nu börjar tiden gå emot mig om man säger så!

Moderator flytta gärna denna tråd till foto/film forumet!!

Ok om du har bråttom med just denna film, annars rekommenderas det grymt mycket att lägga tid på After Effects. Grymt program till filmer med mycket editering, snabba klipp och coola effekter 😉

/Peter

• danneman

Medlem
    31 juli, 2006 vid 20:31

Nu har jag stött på ett annat problem/ make a movie då får jag knaster på tal som ligger på filmljudet men inte på musikspåret ! nån aning vad det kan va???

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications