Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › FILM från Kap Verde resan!!!!!
- 
Fantastiskt fint! Och bra seglat! Ett klart märkbart sug att åka dit infann sej direkt! 🙂 
- 
@Lars_K 363714 wrote: Fantastiskt fint! Och bra seglat! Ett klart märkbart sug att åka dit infann sej direkt! 🙂 Lars_K. Har du snott min avatar?? 🙂 Fan… borde kanske avboka min nybokade Maui tripp! Nej det enda ”negativa” verkar vara själva ön …. Ser ut som ett grustag på nästan alla biler. Man får nog med familjen 1gång men 2 ser tuft ut 🙂 Kul film. Fick upp intresset rejält! Och… Sydafrika vs. Cabo Verde ??? Måste boka Vinterresan. 
 Ni som inte noterat det… SAMTLIGA röda dagar under jul&nyår infaller på vardagar vilket ger mest bang-for-the-buck på 25 år… Jag tror att 7semester dagar ger 3 veckors semester… eller 12 ger 4v. bokar man 5v får man billiga flygstolar. man måste boka för 14Dec och komma hem efter 18Jan.
- 
Eftersom jag varit både i SA och Kap Verde nu så kan jag dra följande slutsatser. Kap Verde slår SA med hästlängder vad det gäller vågridning. Vill man däremot hoppa så kan man glömma Kap Verde, det är ofta guppa ut och down the line in! Båda ställena är vindsäkra, men i stället för 3,7-4,2 vindar i SA är det 5,0-5,7 vindar(Gurra, kör man freestyle så kan man i princip köra alla dagar). Sedan har vi ju det här med vattentempen, kallt som sören i SA varmt och skönt i Kap Verde, ca. 24 i vattnet skulle jag tippa. Shorts eller shortie som gäller. Gillar man vågsurfing är även det optimalt på Kap Verde. 
 Sedan spelar det ju roll vad som finns utöver vattenaktiviteter, och då erbjuder inte Kap Verde på mycket mer än sköna stränder, varmt klimat, god mat och ööööken. Livet på Sal går väldigt långsamt och det är inga problem att slappna av på ön, man kommer verkligen in i lunket. I SA däremot, finns det ju hur mycket som helst att göra och det är ett otroligt vackert landskap. Däremot ska inte flickvännen komma och tro att det är särskilt skönt att ligga och sola på stränderna när cape dr. kommer igång, så där har vi en liten nackdel med SA, inget renodlat sol och bad precis, även om man kan åka en bit för att få det.Så en liten slutsats, 
 Har man varit i SA redan och gillar främst att rida cleena vågor i side off, åk till Kap Verde, du blir inte besviken!
 Har man inte varit på något av ställena så besök båda 🙂
 Gillar man nuclear winds och höga enhands bakåtloopar, åk till SA.Gå in på http://www.westcoastwindsurfing.se och läs mer under resedagbok och ”om resmålet” för att få fullständig info om ön och spots! 
Logga in för att svara.