Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › film: the kiteloop challange
-
film: the kiteloop challange
Publicerad av hildingdude på 29 maj, 2011 vid 19:38Stora loopar, hårdaste krashen jag sett.
http://www.antonlilljegren.com/the-kiteloop-challange/Enjoy.
nicke-l svarade 14 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Niklas loopar kiten för stort så dn kommer in under honom. när han faller så slackar linorna så det blir som att styra kiten när den bara faller ungefär som när vnden bara dör helt, sedan när han slår ner i vattnet så spänner linorna sig igen och kiten börjar flyga propper!
-
lättast bör väl vara att ha en propeller på ryggen så man inte börjar falla?
Go film och grattis till vinsten!
-
Skulle faktiskt bra vilja veta nått liknande har hänt mig nämligen och jag kan inte komma på vad som fick snett.
-
SkånePaul;657528 wrote:Skulle faktiskt bra vilja veta nått liknande har hänt mig nämligen och jag kan inte komma på vad som fick snett.
Du loopar inte så stort om du inte har tillräckligt mycket kraft i kiten, de va jävligt byigt och Niklas trodde nog han hade mer drag.
han har ett kast. det är inte så mycket att göra åt. se till att vara ordentligt över riggad innan du loopar bara!
-
hildingdude;657546 wrote:Du loopar inte så stort om du inte har tillräckligt mycket kraft i kiten, de va jävligt byigt och Niklas trodde nog han hade mer drag.
han har ett kast. det är inte så mycket att göra åt. se till att vara ordentligt över riggad innan du loopar bara!
Över riggad är den rätta modellen! en grej till som är viktigt för bästa resultat är att köra med korta linor (20 meter) ett måste i mitt tycke!
Tricket för att få till en kontrolerad loop i början är att du ska lätta från vattenytan innan du har börjat styra bak kiten för ett hopp (ställ kiten klockan 2, leta upp en våg att hoppa på). Detta gör att du hoppar mer frammåt än rakt upp i luften, och när du har rörelse frammåt blir loopen lättare att hantera!
Kräver mkt vind för att få bra höjd utan att använta kiten i hoppet (kiten lyfter dig även fast du inte styr bak den).
kör med som störst en 9:a 😉Lycka till!
Logga in för att svara.