Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Filmsnutt från Maui hösten 2005
-
Filmsnutt från Maui hösten 2005
Publicerad av ola-h på 4 april, 2006 vid 16:45Nu har jag meckat ihop en liten filmsnutt från Maui i höstas. Tyvärr är det inga storrippare med, utan bara jag. Min fru filmnade och höll ordning på två barn samtidigt vilket är den mest imponerande delen i detta projekt.
Det är ca en minut från småvågor på Kuau i princip så litet det kan bli och fortfarande bryta. Sedan kommer ca 3 minuter från Hookipa i gubbhögt-gubbhögt+.
Filmen är ca 4 minuter, 6mb (dvs rätt hårt komprimerad).
http://0108dev.surfzone.se/forum/local_links.php?action=jump&id=151&catid=16
frippe75 svarade 19 år, 1 månad sedan 13 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
Grymt! Äntligen en film med ett soundtrack som kan mäta sig med Ulf Lundell! ; )
Man blir ju sååå sugen nu.
-
Gött Ola!! Ser lekfullt ut – synd bara att man inte kunde vara med o leka själv denna gång. Bra filmat av Gisela oxå!
-
Härligt!
Märklig musik, kan det vara Alpjoddlaren feat Honolulu locals?
-
Snyggt rippat och filmat! Jag hade gärna sett en lite mindre komprimerad version….
-
Borje wrote:Härligt!
Märklig musik, kan det vara Alpjoddlaren feat Honolulu locals?
Det är ju äkat Hawaiimusik rakt igenom – inga alper så långt örat når. Faktum är att det hela är ett soundtrack till någons slags lokalproducerad film som hette ”Hookipa”. Kanske ett lite okonventionellt val, men man vill ju stödja den lokala musikindustrin…
-
störtskön musik och och nice ride! vad hade ni för utdelning vindmässigt? kollade windguru nu, och sol och trade verkar vara tillbaka. skönt för dom som är där.
-
SWE22 wrote:vad hade ni för utdelning vindmässigt?
Jag räknade inte på det hela direkt, men säg att vi seglade lite drygt hälften av dagarna. Vi var där 6 veckor, men var en sväng på Big Island 4 dagar av dessa, så säg att det var 5 veckor effektivt. Vår vistelse var sådan att det först var rätt OK med vind, sedan blev en lång period på 10 dagar med närmast helt vindstilla (men bra vågor bitvis). Det var lite stressande. Rätt länge bibehöll jag min coola inställning att ”vinden kommer, jag har lång tid på mig”, men så småningom kröp den gamla windwankarstressen på, speciellt eftersom vinden rent statistiskt skall bli allt sämre under hösten. På grund av detta (eller egentligen tack vara detta) bvlev det en hel del skakiga superlättvindssessioner i rätt rejäla vågor på Kuau och Kanaha där det var mer spänning över huruvida man skulle ta sig in än effektiv vågridning. Detta var dock både kul och lärorikt. En av dessa sessioner (på Lanes) resulterade till faktiskt i den bästa vågseglingen jag haft någonsin. Såsmåningom kom dock vinden tillbaka (inte direkt planingsvind, men tillräckligt för att ta sig runt och rida vågor) och jag fick 8-10 bra dagar på slutet då jag dessutom fick möjlighet att testa lite nya prylar (på gott och ont, på Hookipa seglar jag bättre med mina egna grejor som jag är inkörd på).
-
oj vad den breda evon studsar i bottensvängen. Men det va kanske inte den glassigaste dagen filmen e från? Körde du inte nån Acid (brädan alltså) på Maui Ola?
-
Ingen feteswell men ack så gött att se. Och inte är det trångt heller ser det ut som i alla fall.
/Magnus -
Hankloose wrote:oj vad den breda evon studsar i bottensvängen. Men det va kanske inte den glassigaste dagen filmen e från? Körde du inte nån Acid (brädan alltså) på Maui Ola?
Studs? Nej, det måste vara din dator som är lite instabil. Du vet väl att Maui aaaaalltid är super glassy och att EVO aaaldrig studsar. Visst blev det en hel del Acid på Maui, men jag kommer inte ihåg om det var brädan eller nå’t annat…märkligt.
Skämt åsido så är all film från Hookipa med 3 olika prototyper till Acidbrädor, både smala och lite bredare. Kuau-sekvenserna är med EVO 70.
-
Ola H. wrote:Visst blev det en hel del Acid på Maui, men jag kommer inte ihåg om det var brädan eller nå’t annat…märkligt.
??? Är det inte mest röka på Maui?
(Förlåt! Kunde inte låta bli. Fin film!)
-
surferic wrote:Ola H. wrote:Visst blev det en hel del Acid på Maui, men jag kommer inte ihåg om det var brädan eller nå’t annat…märkligt.
??? Är det inte mest röka på Maui?
(Förlåt! Kunde inte låta bli. Fin film!)
Tyvärr är Mauis världsberömda gräs allt mindre nyttjat. Federala narkotikamyndigheterna har tvingat gräsodlarna (inte alla) att sadla om till mycket mycket farligare ICE som man enkelt kokar ihop inne i garaget, långt bortom myndigheternas helikopterspanares uppmärksamhet. Plötsligt har överdoser, drogrelaterat våld mm ökat lavinartat…
När gräset kom till Maui slutet av 50-talet sågs det som en frälsning av lokalbefolkningen eftersom det lugnade ner den rätt våldsamma ungdomen.
/Jesper B
Logga in för att svara.