Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Finfina bilder från GC

• boman

Medlem
    11 juli, 2006 vid 14:50
    getwet wrote:
    Nähä grabbar, jag kanske inte var så allvarlig……..men jag ska skärpa mig och inte skoja till det så mycket, det blir så mycket roligare då!:smile:

Ironi och skämt hör inte hemma här på speedkonffen Getwet 🙂
    By the way
    Vart tog den där lay-down gippen vägen? ser ju ut som ett gäng freerajdsnissar på mellansvenska på den bilden som ygge la upp… Nä hoppas Bringan kommer tillbaks och visar var skåpet ska stå det här håller inte, he he he 😉

• Knatte

Gäst
    11 juli, 2006 vid 15:40

Denna tyckte jag om..
    _F4Y0232.jpg

Eller varför inte denna..
    _F4Y5226.jpg

• boman

Medlem
    11 juli, 2006 vid 19:24
    Knatte wrote:
    Denna tyckte jag om..

Grymma bilder, någon som vet var på GC tävlingen gick av, Pozo, Arinaga vargas…?

• surfan

Medlem
    11 juli, 2006 vid 22:30
    Boman wrote:
    Knatte wrote:
    Denna tyckte jag om..

Grymma bilder, någon som vet var på GC tävlingen gick av, Pozo, Arinaga vargas…?
    Pozo!!

• fredrik-ygge

Medlem
    12 juli, 2006 vid 07:15
    Boman wrote:
    getwet wrote:
    Nähä grabbar, jag kanske inte var så allvarlig……..

Ironi och skämt hör inte hemma här på speedkonffen Getwet

Håller med Boman om att ironi och skämt är svårt i skrift. Det kan ha varit så att fler av oss skämtade när vi gnabbade om din förkärlek till RS6. För att exemplifiera svårigheten ytterligare får jag skriva vad jag först tänkte svara:

”Jag ber om ursäkt om det förefallit som jag tagit dig på något som helst allvar.”

Denna skulle kunna läsas som det avsedda skämtet, men också som en rätt grov förolämpning. Något som man typiskt säger när man sitter och snackar, men som kan bli helt fel i skrift. Att krydda med massa smileys och liknande minskar ju risken för missförstånd, men att läsa skämt med smileys tycker jag påminner lite om att höra en person berätta en vits samtidigt som han gapskrattar åt den själv. Det tar liksom udden av det roliga.

• surfan

Medlem
    12 juli, 2006 vid 08:06

vad blir det i stället?

• surfan

Medlem
    12 juli, 2006 vid 08:21
    tobhed wrote:
    Ser inget RS4:a, menar du Gaastrat (Vapor)?
    Tobias Hed vad har du på gång nu när du sälger de goa seglet?
  • getwet

Medlem
    13 juli, 2006 vid 06:30
    fredrik.ygge wrote:
    Boman wrote:
    getwet wrote:
    Nähä grabbar, jag kanske inte var så allvarlig……..

Ironi och skämt hör inte hemma här på speedkonffen Getwet

Håller med Boman om att ironi och skämt är svårt i skrift. Det kan ha varit så att fler av oss skämtade när vi gnabbade om din förkärlek till RS6. För att exemplifiera svårigheten ytterligare får jag skriva vad jag först tänkte svara:

”Jag ber om ursäkt om det förefallit som jag tagit dig på något som helst allvar.”

Denna skulle kunna läsas som det avsedda skämtet, men också som en rätt grov förolämpning. Något som man typiskt säger när man sitter och snackar, men som kan bli helt fel i skrift. Att krydda med massa smileys och liknande minskar ju risken för missförstånd, men att läsa skämt med smileys tycker jag påminner lite om att höra en person berätta en vits samtidigt som han gapskrattar åt den själv. Det tar liksom udden av det roliga.

Skämtar du nu eller? (sätter inte in någon smiley eller någon annan gubbe här, det kan lätt missförstås)

• tobhed

Medlem
    13 juli, 2006 vid 12:28

Sluta nu med ironi…

Idag verkar det blåsa som fanken på Pozo:
    ”As the typical super strength wind of Pozo in July is too strong for even the smallest sails the Slalom 42 racers have registered..”

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Finfina bilder från GC

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.