Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Finns det vind finns det hopp…….
-
Finns det vind finns det hopp…….
Publicerad av calle_b på 20 maj, 2003 vid 17:34och imörrn i stockholm så verkar det kunna hända saker! Nån som ska ut å härja av sej lite? Verkar som om viggbyholm kan ösa på fint runt tvåsnåret….. Fan va sugen man e…..
Ses på vattnet.
Ha d gottsunkan_ svarade 21 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Hmm sthlm på syd. Vad gäller?
Erstan är ju inte helt perfekt men frågan är om jag har tid med ngt annat. E viggbyholm bra och var kör du ifrån? -
Jag fattar inte om Viggbyholm och Näsby Parks badet är olika ställen eller samma? Jag har bara varit på Näsby Parks badet och kan inte förstå varför man skulle gå i någon annanstans.. förklara
/Sunkan
-
Om du går i nära Viggbyholms båthamn (1) har du bra riggytor och sliper den jobbiga ön på sydlig vind. Det är ingen strand så du får kämpa lite när du ska ner i vattnet. Ganska långgrund, tänk på det om du har lång fena.
Näsaängsbadet är nummer 2.
-
Ok, då förstår jag… Tack för den upplysningen
Ska göra ett försök att få den bättre hälften att ta ungarna själv när hon kommer hem ifrån jobbet imorgon… Då kan jag vara där till 17-18 snåret.. om det fortfarande blåser förstås..
/Sunkan
-
Suverän karta, kommer att starta vid ”punkt ett” imorrn!
Lutar åt en klockren 5.8…. Vill man ta ut lite glädje i förskott kan man kika lite på http://www.msn.se och deras väder
Hurra, hurra!!!imörrn ska d fan surfas!!!!!!
-
Förresten!
Ja, Viggan funkar bra på syd!Sydvästen kan bli lite sideoff så de blir byigt nära land, men ca 200-300 m ut så brukar det ligga fina stråk med massor med gratis, kall vind.
Ett fenomen som jag upptäckt efter ca 7 år på Stora Värtan,är att det ALLTID(nästan) blåser bäst nere(uppe) vid Viggbyholm. Hade förra fredan tillfälle att köra hela värtan, från Askriket ner till Viggbyholm….(följebåt)När jag närmade mig Viggbyholm så syntes klara skillnader i vattnet, och vinden ökade på från ”halvplan” till ”tokös-plan på fenan)…. Jag kan inte begripa detta men, det blåser skitbra på viggan på SSO-SV. Framför allt på SV.
Sjöbris? Kan vara….Nog snackat….skrivet om detta.
Ses där imorrn!
-
hmmm. Just vaknat? Ser inte ut o blåsa mkt… Men jag gör ett försök sen ändå….
Hör av dej om de e vind
-
Det var rätt bra vind på erstan. Var tvungen att dra och när jag riggade ner dog vinden. Byigt var det förstås men kul.
-
hmmmm igen….
Ska ner nu till viggan för att spana… Jag e där om förhoppningsvis 20 min….
VInden borde öka på nu, det är juh varmt och sydliga vindar!
Gaaaaah, ta mej till havet! -
Bara det funkar med 8.0 ikväll så ska jag göra ett försök att komma loss några timmar..
Logga in för att svara.