Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fiskebäck idag efter jobbet

• Fiskebäck idag efter jobbet

Publicerad av pure på 12 juli, 2007 vid 13:18

Nån som skall dit o vindsurfa efter jobbet? Ser ju ut att blåsa runt 10 på onsala mätaren.. och skall väl hålla i sig hela kvällen enligt DMI.

danneman svarade 18 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • adde

Medlem
    12 juli, 2007 vid 13:19

Vi är där lite efter 16

• fredrik-ygge

Medlem
    12 juli, 2007 vid 13:30

Jag skall också försöka komma ner efter jobbet

• pure

Medlem
    12 juli, 2007 vid 18:59

Gick ju inte så bra idag.. mest simma med 6.0. Finns det nån vindmätare som stämmer bra överens med vad det blåser i fiskebäck? Jag satt och kollade på onsala mätaren och det stämde inte helt.. men nästan.

• johnjrambo

Medlem
    12 juli, 2007 vid 19:02

afö åkte du inte te beerlanda? körde 5.3 där, bertfjärt körde 4.7=)

Helt godkänd dag, thats for sure.

• danneman

Medlem
    12 juli, 2007 vid 19:12

Japp stundtals planing första timmen men sen då jävlar vart det fart på prylarna.. beerlanda rockar på väst.. synd bara att Ordförande i beerlanda surfers åkte hem å missa de goa.. så Danneman fick leka själv i rännan!
    tog en sväng förbi fisketräsk där vart det 5.9 som minsta hehe! wtf!

Pure fö fan onsala ligger långt i från fisken kolla grötö när du kör här uppe Grötö.N när du ska till beerlanda! 😉

• pure

Medlem
    12 juli, 2007 vid 19:43

@DanneMan 396749 wrote:

Japp stundtals planing första timmen men sen då jävlar vart det fart på prylarna.. beerlanda rockar på väst.. synd bara att Ordförande i beerlanda surfers åkte hem å missa de goa.. så Danneman fick leka själv i rännan!
    tog en sväng förbi fisketräsk där vart det 5.9 som minsta hehe! wtf!

Pure fö fan onsala ligger långt i från fisken kolla grötö när du kör här uppe Grötö.N när du ska till beerlanda! 😉

Jag tror jag kom ut på vattnet lite för sent oxå… har inte varit i björlanda än men borde nog kanske testa det nån gång. Är det bara väst som det funkar på eller även andra?

• johnjrambo

Medlem
    12 juli, 2007 vid 19:56

men shit pure, vart fan har du hållt hus do? vid det här lagret borde alla veta att dem som åker till fiskebeck gör det pga lathet/bekvämhet efter jobbet..beerlanda is the shit, thats for sure.

Det funkar bäst på v-nv.
    MEN, är helt seglingsdugligt i lite hårdare vindar när de är S, SV o NO.
    Man kan säga såhär, alla riktningar utan REN OST o SYDOST funkar.

..men som sagt, det är v-nv som är optimalt.. resten av vindriktningarna kan man lätt hitta andra spot som är 100x ggr bättre.

• pure

Medlem
    12 juli, 2007 vid 20:56

@jOHNjRAMBO 396761 wrote:

men shit pure, vart fan har du hållt hus do? vid det här lagret borde alla veta att dem som åker till fiskebeck gör det pga lathet/bekvämhet efter jobbet..beerlanda is the shit, thats for sure.

Det funkar bäst på v-nv.
    MEN, är helt seglingsdugligt i lite hårdare vindar när de är S, SV o NO.
    Man kan säga såhär, alla riktningar utan REN OST o SYDOST funkar.

..men som sagt, det är v-nv som är optimalt.. resten av vindriktningarna kan man lätt hitta andra spot som är 100x ggr bättre.

Jo det där med lathet känner jag igen (fast oftast är det mer vindsurfing panik.. små springer med grejerna mellan bilen och lägenheten 🙂 ).. det är ju rätt smidigt att glida ner till fiskebäck från där jag bor.. men det kanske är värt dom där extra (1-2 )milen ibland för att få lite bättre drag.

• johnjrambo

Medlem
    13 juli, 2007 vid 06:49

va tar 1-2 mil? 20min extra..det e lätt värt det, ultimata freestyle o nybörjar spotet…även speed värkar vara populärt där av någon anledning..

• tdk

Medlem
    13 juli, 2007 vid 08:54

@jOHNjRAMBO 396826 wrote:

va tar 1-2 mil? 20min extra..det e lätt värt det, ultimata freestyle o nybörjar spotet…även speed värkar vara populärt där av någon anledning..

Jepp! Beerlanda is the spot! 😀

• kelso

Medlem
    13 juli, 2007 vid 13:12

Beerlanda suger:)

• danneman

Medlem
    13 juli, 2007 vid 17:54

Jag har beviset på vem som suger! film e på väg!

Kelso ät keso så du blir snäll!

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications