Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna igår

• Fituna igår

Publicerad av anonym-anvandare på 12 juni, 2001 vid 07:21

Körde Fituna igår 2 timmar mellan klockan klockan 18 och 20. Såg inte ut att blåsa, men det var stadigt 7-8 meter och kanonbra med 9,0. Har aldrig kört där förut och räknade bara med att kolla in stället. Prognosen var ju eländiga 2-6 SV vridande till NV så det var ren bonus att det gick att köra. Stället är ju kanon att surfa på, men riggyta och parkering var ju katastrofala. Var jag verkligen på rätt ställe?

Körde genom Fituna gård och efter 500-1000 meter satt skylten enskild väg. 200 meter efter den svängde jag in på en grusväg och sedan 2:a höger. Hela vägen ner till vattnet fram till ett grustag med 2 skrotbilar.

Om detta var rätt ställe undrar jag hur det funkar en blåsig Lördag? Nu var jag ju helt själv. Om jag kört fel, kan någon då hjälpa mig rätt.

anonym-anvandare svarade 24 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    12 juni, 2001 vid 09:29

Grattis och välkommen till Fituna fan club,
    du kom rätt och jag håller med att parkeringen och riggningen är kass.
    Men seglingen är desto bättre.

Synes på Lördag om det blir nåt.

• anonym-anvandare

Medlem
    12 juni, 2001 vid 14:26

Ja, vi kommer säkert att synas där, men tyvärr inte på Lördag. Du kommer väl till kappelskär och Mellansvenska cupen?

• filippa

Medlem
    19 juli, 2001 vid 11:11

Hej! Är nyinflyttad från västkusten…var ligger Fituna?

• anonym-anvandare

Medlem
    19 juli, 2001 vid 13:01

Kolla in vägbeskrivningen till Fituna under Spots->Andra Spots på: http://www.twc.nu.
    Hälsn
    R

• anonym-anvandare

Medlem
    19 juli, 2001 vid 14:43

Mirakelställe? Efter ha läst här på konfen är jag mycket nyfiken o har kollat beskrivningen under Surfspots. Om man sen tittar på en karta så heter vattnet utanför Fituna Mörkarfjärden. Stämmer det, det ser ju ut som vattenområdet där är fjuttelitet???????????? Är det verkligen där man kör?

• anonym-anvandare

Medlem
    19 juli, 2001 vid 20:58

Nä Himmersfjärden heter det. Har du verkligen kollat rätt vägbeskrivning?

Riggytorna och parkering katastrofala. Seglingen fantastisk. Stockholms bästa ställe vid S-SV-V och sol under maj-juli….garanterat!!!! (dock inga vågor!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    19 juli, 2001 vid 21:00

Nej, det är lite längre ner, i Himmerfjärden man kör.

• johan

Medlem
    20 juli, 2001 vid 08:02

Japp instämmer med S-SV men Väst brukar väl gå rå bort ?
    iaf enl mina efarenheter (kan ha att göra med att jag inte är en Formula nisse iofs).

/Johan

• anonym-anvandare

Medlem
    20 juli, 2001 vid 13:28

OK! Himmersfjärden, yepp det verkar bättre, den är ju stor o öppen. Den karta jag kollade på var lite grov och där såg Fituna ut att ligga lite längre upp mot N.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications