Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Flera sessioner på en dag…

• Flera sessioner på en dag…

Publicerad av jester på 26 maj, 2008 vid 18:32

Hejs!

[RTK]

Ser att flera har bombarderat GP3S med många filer. Det är bra att ni lägger upp filer, men helst bör vi nog se till att inte posta för många filer. Reglerna säger ju att man endast får posta flera sessioner från samma dag om man bytt spot eller bevisligen har bytt bräda. Dessutom gör det mitt ”jobb” lite knöligare.

Ingen fara denna gång, då dom flesta (inklusive jag) inte vet hur man lägger ihop filer i GPSResults. Så jag satte mig ner o filurade ut hur man gör detta. Så here goes:

Så här gör du:
    * Starta GPSResults
    * Välj FileOpen
    * Markera första filen från lördagen
    * Håll ner Ctrl-tanhgenten, och klicka på dom resterande två från lördagen
    * Klicka Öppna (eller open)
    * Svara Ja på frågan om ”append files”
    * Nu kan du ta reda på average för alla filerna på ett bräde.

Dock går det inte att spara en total fil, så om det är personliga rekord så måste ni skicka alla filerna…

[/RTK]

Bra jobbat av alla närvarande!!

jester svarade 17 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • appel

Medlem
    27 maj, 2008 vid 19:06

När det inte går att posta den hopslagna filsamlingen för en dag, ser jag liten vits med att ”bära runt” kunskapen om hur man sammanfogar flera filer?. Förklara för mig som inte förstår vitsen. Jag får meddelandet ”automated upload of results for singelfiles only!”

I mitt fall skulle jag höja average med 0.5 knop, nämnda lördag.

Jag tolkar din rekomendation som att det bara är för eget intresse den där funktionen, avlastar alltså inte gp3s något.

Man får alltså försöka låta bli att stänga av gps:en under dagen!

• jester

Medlem
    27 maj, 2008 vid 19:20

En idé är ju att lägga in resultaten manuellt på GP3S..

Ett annat alternativ är att välja File/Save Trackpoints. Spara filen som Navi-files. Stäng dom öppna filerna, och öppna den nyss sparade. Sen är det bara att ladda upp resultatet.

• appel

Medlem
    27 maj, 2008 vid 19:45

Hehe du är ju klippt o skuren för hedersuppdraget RTK!! Nu lär du få än större pyssel med att rätta luriga filer. Men det är fascinerande hur avancerad pryl vi leker med för en billig peng. Jag blir rörd av all samlad nowhow som man tar del av varje dag när man nyttjar datorn och internet och ryser när jag läser om hur inåth-vete noggrant gps:en känner av skillnader i svängningar m.m. hos sateliterna (behandlades i annan tråd i vintras).

Du är ett föredöme för alla ärrtekåer, keep up the good work…

• jester

Medlem
    27 maj, 2008 vid 20:35

hehe… Jag lär mig allt eftersom…

Kombinationen GT11/GPSresults gör jobbet lättare för mig, helt klart..

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications