Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Flexifoils rapport från PKRA

• gogga

Medlem
    20 april, 2005 vid 16:12

Svar till:

Man kan vinna en liiiten flagga då (med valfri grafik).
    Endast en vinnare kan förekomma.

[/ QUOTE ]

Fy fan, då gissar jag på 65

• zoolander

Medlem
    20 april, 2005 vid 16:24

33

• patrikol

Medlem
    20 april, 2005 vid 16:53

29?

• biorno

Medlem
    20 april, 2005 vid 16:53

28 fint, min första tävling jag nånsin vunnit..

• mackan

Medlem
    20 april, 2005 vid 17:54

Svar till:

Arrogans… Om en EH 11 kan dra den fede mellan Margarita och Coche snabbare än nån annan så är det nog hyfsade grejer gosse lelle.

[/ QUOTE ]

fan det bästa inlägg som nånsin skrivits här.

• mackan

Medlem
    20 april, 2005 vid 17:55

Svar till:

Svar till:

Svar till:

EH bortser jag oftast ifrån då de flesta som kör det verkar drabbas av hybris, tänk efter själva. Hade EH folket haft en mildare attityd hade jag varmt välkomnat det som ett märke då jag vet att dom gör mycket bra kites.

[/ QUOTE ]

Så du rekomenderar kites efter hur trevlig personen som säljer dem är?
    Det låter ju sjuuukt vettit

[/ QUOTE ]

hahaha fan va bra.. då hade jag rekomenderat EH eftersom mackan säljer dem!

[/ QUOTE ]

man bugar gubben!

• metallifredd

Medlem
    20 april, 2005 vid 18:50

666 da no. of da beeeeast ?

• mrmille

Medlem
    20 april, 2005 vid 20:04

Svar till:

28 fint, min första tävling jag nånsin vunnit..

[/ QUOTE ]

Bravo, biorno vinner en liten flagga med valfritt motiv.
    Föreslaget är en tysk flagga med fransar på!

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2005 vid 09:55

Min erfarenhet av flexifoil är att deras säkerhetsystem är kass, åtminstone på 2004. Typ alla som gick kurs i Cabarete när jag var där fick vara med om den obehagliga överaskningen att skiten tjuvlöste. Inte så kul om det innebär att man trasslar in nån annans drake.

Drakarna må vara bra, foilarna är nog något av det fetaste man kan ha att köra med på land. Lärde känna lite folk där som varit till sydpolen med dem så det är garanterat bra prylar, de körde dock med handtag så det blir ju en annan setup.

Hoppas att flexifoil har fixat det till 2005, man bör undvika 2004 års bom. Den är INTE säker! Var en kille på samma hotell som gick kurs en hel vecka och den tjuvlöste typ 2ggr om dagen. Han påtalade det för flexifoil-centret men de sa att det tyvärr var så…?

Sen verkar det vara vissa återförsäljares strategi att bombardera forum med (smyg?) reklam för att nybörjare ska köpa deras drakar vilket är lite synd för det är inte sånt jag vill läsa här, det som är vettigt drunknar i bruset. Men jag förstår att det blir så för vi använder ju internet typ till att köpa bil nuförtiden… smile.gif

Bara en åsikt i bruset..

Johan

• mrmille

Medlem
    25 april, 2005 vid 11:09

håller med om att Flexifoil inte är nybörjar grejjor. Verkligen inte!

• kiters_se

Medlem
    25 april, 2005 vid 12:51

Svar till:

Min erfarenhet av flexifoil är att deras säkerhetsystem är kass, åtminstone på 2004. Typ alla som gick kurs i Cabarete när jag var där fick vara med om den obehagliga överaskningen att skiten tjuvlöste. Inte så kul om det innebär att man trasslar in nån annans drake.

Drakarna må vara bra, foilarna är nog något av det fetaste man kan ha att köra med på land. Lärde känna lite folk där som varit till sydpolen med dem så det är garanterat bra prylar, de körde dock med handtag så det blir ju en annan setup.

Hoppas att flexifoil har fixat det till 2005, man bör undvika 2004 års bom. Den är INTE säker! Var en kille på samma hotell som gick kurs en hel vecka och den tjuvlöste typ 2ggr om dagen. Han påtalade det för flexifoil-centret men de sa att det tyvärr var så…?

Sen verkar det vara vissa återförsäljares strategi att bombardera forum med (smyg?) reklam för att nybörjare ska köpa deras drakar vilket är lite synd för det är inte sånt jag vill läsa här, det som är vettigt drunknar i bruset. Men jag förstår att det blir så för vi använder ju internet typ till att köpa bil nuförtiden… smile.gif

Bara en åsikt i bruset..

Johan

[/ QUOTE ]

Hej Johan!
    Här kommer svar på ditt inlägg!

SÄKERHETSSYSTEM 2004 STRIKE 1

Strike I 2004 fanns det vissa problem med första sändningen, se svar från Flexifoil erbjudande gick ut om utbyte av dem:

Flexifoils svar:
    “The 1st few bars that we had manufactured
    that went to market we noticed that the system was harder to pull than
    the previously tested prototypes. We change all systems and informed all
    our dealers and customers. This only affected the 1st batch of kites in
    Jan/Feb 04. We made a change to production and all other shipments used
    the new version.

We never had a problem of systems releasing without being activated by
    the users.”

Bar Strike 1 2004
    bar2004.jpg

Helt ny bar Strike II 2005
    bar2005_4.jpg
    1.Spinning safety system
    2.Primary and secondary safety systems
    3.Landing handle
    4.Adjustable and replaceable clam cleat rope
    5.Adjustable centre line
    6.Super strong 50cm carbon bar
    7.Stainless steel centre eyelet
    8.Coloured, integrated moulded bar ends

Mer info här

5:e linan fästs på båda bak och framsidan på tuben.

Firestorm 2005 bar med 5 linor:

[img]http://www.kiters.se/Portals/16/barfs5.JPG[/img]
    Kiteloop med Firestorm
    [img]http://www.kiters.se/Portals/16/kiteloop.JPG[/img]

Loopar av Holtan.

2005 har Flexifoil nya säkerhetssystem.

FLEXIFOIL OCH NYBÖRJARE

Flexifoil har troligen de största bredden på kites, från 0,5 till 21 m2. Det är perfekt att börja med en foil på land och sedan testa en inflatable liten på vatten.

Strike 2 = start, medel pro åkare, Freeride, wave.
    Firestorm: medel + pro, freestyle kite snabb.

SMYGREKLAM

Nej jag tycker inte jag håller på med smyg reklam. Tycker att det är väldigt tydligt att jag gör reklam för Flexifoil, Peter Lynn och Kitewing från Kiters.se. Jag har med reklam i min signatur samt banner. Och jag betalar pengar för att få göra denna rekalm! Så jag tycker inte att jag smyger med att jag gör reklam utan snarare att det är tydligt.

Hoppas du fått ett svar som du är nöjd med.

Ha det gött!

Peter

kiters_logo_steffo_2.gif

• kiters_se

Medlem
    25 april, 2005 vid 13:07

Svar till:

håller med om att Flexifoil inte är nybörjar grejjor. Verkligen inte!

[/ QUOTE ]

Flexifoil Skoolkite = nybörjar inflatable kite endast tillgänglig för kiteskolor.
    Flexifoil Strike II = Fungerar bra för nybörjare, lite att växa i. Perfekt wave och freeride kite.
    Flexifoil Firestorm (kommer snart) = hög AR INGEN NYBÖRJAR KITE!!! Bara för mycket duktiga kitare. Freestyle kite trick.

Peter

• annas

Medlem
    25 april, 2005 vid 15:00

Svar till:

Om en EH 11 kan dra den fede mellan Margarita och Coche snabbare än nån annan så är det nog hyfsade grejer gosse lelle.

[/ QUOTE ]

Men man ska ju vara fet för att vinna. Alla på prispallen i både long dist o speed är ju alltid the big guys..

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2005 vid 15:59

Lustigt att de inte lyckats byta ut de tjuvlösande systemen som flexifoils kitecenter i cabarete kör på i feb-april 2005 då?? Men det är väll deras problem antar jag, kommer inte att köra en sån bom efter vad jag sett. Inget emot flexifoil, jag är lätt spekulant på en av foilarna till nästa vinter. Ville bara informera om nått jag sett, och ge tillverkare/leverantör en möjlighet att förklara sig.

När det gäller smygreklam så nämnde jag ingen speciell återförsäljare.

Life is now:.

Johan

• kiters_se

Medlem
    25 april, 2005 vid 16:04

Svar till:

Lustigt att de inte lyckats byta ut de tjuvlösande systemen som flexifoils kitecenter i cabarete kör på i feb-april 2005 då?? Men det är väll deras problem antar jag, kommer inte att köra en sån bom efter vad jag sett. Inget emot flexifoil, jag är lätt spekulant på en av foilarna till nästa vinter. Ville bara informera om nått jag sett, och ge tillverkare/leverantör en möjlighet att förklara sig.

När det gäller smygreklam så nämnde jag ingen speciell återförsäljare.

Life is now:.

Johan

[/ QUOTE ]

Du är välkommen att höra av dig!

Kite on!

Peter

Sida 5 av 6

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Flexifoils rapport från PKRA

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.