Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Flickor + Kite = Förhandlingsfråga
-
Tack du Koan, nu slapp jag säga det…
Bilden skulle jag gärna vilja ha också, den hade jag inte sett…
/Cajza
-
Svar till:
– Du vågar alltså inte?
– Har du inte råd?
– Alla killar som kitesurfar är skitsnygga!!!
– Alla killar som kitesurfar är dessutom häftigast i världen![/ QUOTE ]
-Det är bara killar som inte vågar/har råd som står kvar på stranden. (är det därför jag står kvar på stranden?)
-Du kommer få en skitsnygg kropp på köpet om du kite’ar. (det syns att jag har stått kvar på stranden!)Funkar inte det är han inte övertalningsbar, testa muta:
-Om du testar kite går jag med på din lek med tältpinnarna, geten och hålslaget nästa gång vi…Som sista utväg kan du testa hot:
-Om du inte kite’ar kommer jag gå lös på dina kulor med nötknäpparen!Annars kanske det lättaste är att flörta in sig som någon som redan kite’ar? De har juh råd, vågar, är skitsnygga samt är hftigast i hela världen!
Varför försöka forma något annat när du lätt kan få komplet?
(Ja! Jag har jättetråkigt på jobbet idag)
-
hehe
det där var en svensexa att minnas du =)Dräkten satt ju riktigt fint sen!
Tips, rosa lurv lyser fint i linköpings laserdome hall. -
Svar till:
hehe, det där var en svensexa…
[/ QUOTE ]
Ni ser…..
…allt blir bröllopsrelaterat.
-
Koan… din undertext om att det inte är farten som dödar… gav upphov till följande diskuttion… hoppas att den kan vara till nån nytta..
Mikael-nytt mob nr. 0737-838186 säger:
du vet att folk alltid säger att ”farten dödar”
men det e fel
det e det plötsliga stoppet som dödar
Mikael-nytt mob nr. 0737-838186 säger:Mikael-nytt mob nr. 0737-838186 säger:
btw… din gubbe syns fortfarande inrte
Juggernaut säger:
får leva med det antar jag
Juggernaut säger:
det är ju snarare det relativa stoppet som dödar i så fall
Mikael-nytt mob nr. 0737-838186 säger:Juggernaut säger:
eftersom om jag går och stoppar plötsligst så e d väl tveksamt om jag dör
que ?
Juggernaut säger:
men om stoppet är tillräckligt stort relativt till hastigheten så dör man
hmmm
kan ett stopp vara relativt
Juggernaut säger:
well ett stopp e väl alltid ett stopp i och för sig
Juggernaut säger:
i så fall e d ju farten som dödar
Juggernaut säger:
eftersom det är den som avgör om stoppet är dödande
det e väl farten som e relativ… stoppet e väl alltid konstant … och brukar definieras vid hastigheten 0
Juggernaut säger:
fast d e i och för sig stoppet som gör så att man dör
Juggernaut säger:
så jag vet inte hur man skall formulera d… eller i och för sig.. om man utgår från att stoppet inte alltid dödar så funkar d antar jag..
Juggernaut säger:
vilket du aldrig hävdade i första taget men som jag tolkade..
Juggernaut säger:
så hela denna diskussionen blev tämligen meningslös..
Juggernaut säger:
förutom att vi kanske har rett ut att ett stopp inte är relativt
Juggernaut säger:
d kanske är inbromsningen som dödar?
Juggernaut säger:
den är ju relativ
Juggernaut säger:
ju snabbare inbromsning destå större risk o dö
du menar alltså … att det finns olika sorts stopp och att det finns giftiga och mindre giftiga stopp …
Juggernaut säger:
fast har man på sig någon super-G-dräkt så e frågan varför man dör.. borde väl vara att hjärnan slås mot pannbenet
Juggernaut säger:
nej inte stopp
Juggernaut säger:
ett stopp är ju klart
Juggernaut säger:
inbromnsning är ju in progress sas
Juggernaut säger:
har du lyssnat på P4 alltinget idag btw?
Juggernaut säger:
dom har Alltinget café nu
det e sant … fast om man tänker sig att stoppet dödar så borde motsvarande acceleration från stillastående vara minst lika dödligt ?
Juggernaut säger:
eller hade
om vi bortser från g-dräkten
Juggernaut säger:
ja om man åker baklänges iaf
Juggernaut säger:
så med andra ord är det hastighetsförändringen som dödar
när gled diskuttionen över från att handla om ett plötsligt stopp till ”inbromsning” ?
Juggernaut säger:
när jag hävdade att ett stopp inte dödar, och hastigheten i sig inte dödar?
Juggernaut säger:
alltid
Juggernaut säger:
vill säga
Juggernaut säger:
så Steffe the researcher försökte få fram ett teorem som gäller i samtliga fall
Juggernaut säger:
Alltinget café har 2 torsdagar till och man får gratis biljetter om man vill.. där bjuds d på kaffe o mackor och om man har tur kan man få ställa en fråga till vetnekspasnissarna
Juggernaut säger:
funderar på o åka dit..
faktum är att det e minst lika farligt att stå i vägen för ett föremål i snabb fart som att befinna sig innuti det aktuella föremålet … förutsatt att stoppet är plötsligt och abrupt
Juggernaut säger:
o fråga varför man har fingeravtryck
Juggernaut säger:
det är ju inget stopp om du redan står stilla?
Juggernaut säger:
det är jui en enorm acceleration?
Juggernaut säger:
som din kropp inte klarar av och därav splattas mot Hummerns grill?
jag kan åka med dig dit så kan vi fråga vetenskapsmänniskorna om en förklaring till ovanstående samtal
Juggernaut säger:
fast jag planerade o cykla och min pakethållare funkar bara för max 25kg
njae … om man står emmellan en bergvägg och ett snabbt åkande föremål som kraschar på dig och bergväggen
så blir det ingen acceleration
då blir det mos
Juggernaut säger:
kanske en pytte?
Juggernaut säger:
d blir snarare en implosion
nope inte ens en pytte
bara mos
Juggernaut säger:
fast då gäller väl inte teoremet
Juggernaut säger:
eftersom du redan är stoppad
Juggernaut säger:
och inte kan stoppas ytterligare en gång
Juggernaut säger:
d blir nog någon annan dödsorsak.. såsom total förkrossning eller nåt
ha ha
”total förkrossning” e nog en av de ovanligaste dödsorsakerna
Juggernaut säger:
probably
Juggernaut säger:
iaf om man kikar på exet.nu
gillar inte den siten… för många föredettingar som har praktiserat teorin om det plötsliga stoppets verkan
Juggernaut säger:
heheHa det gott
Micke -
Svar till:
Koan… din undertext om att det inte är farten som dödar… gav upphov till följande diskuttion…
[/ QUOTE ]
Hahaha… …fantastiskt!!
Jag skulle villa säga att det är den G-kraft som skapas av stoppet som dödar, och den kraften är visserligen relativ hastigheten. (samt även tiden för stoppet men av mitt ”plötsliga” kan man anta att jag syftar på ett stopp så nära momentant det är praktiskt möjligt att komma) Men utan stoppet skulle den dödande kraften aldrig uppkomma:
Farten är en förutsättning för en dödlig utgång vid ett ”plötsligt stopp” men det är inte farten i sig som dödar.
Vid fallet med tåget skulle jag nog vilja säga att det snarare är kollision som är orsaken och därmed kroppens deformation som dödar. Egentligen skulle man väll kunna säga att det är kroppen deformation som dödar i alla lägen då det nog är väldigt svårt att åstadkomma ett ”plötsligt stopp” utan kollision men det är samma sak här:
Farten är en förutsättning för en dödlig utgång vid en kollision men igen det är inte farten i sig som dödar.
Nu känns det som min jobbtristess har totaldödat ursprungsämnet i den är tråden med OT-inlägg om allt möjligt.
Sorry Mille ..både Herr och Fru
-
Svar till:
Svar till:
– Du vågar alltså inte?
– Har du inte råd?
– Alla killar som kitesurfar är skitsnygga!!!
– Alla killar som kitesurfar är dessutom häftigast i världen![/ QUOTE ]
-Det är bara killar som inte vågar/har råd som står kvar på stranden. (är det därför jag står kvar på stranden?)
-Du kommer få en skitsnygg kropp på köpet om du kite’ar. (det syns att jag har stått kvar på stranden!)Funkar inte det är han inte övertalningsbar, testa muta:
-Om du testar kite går jag med på din lek med tältpinnarna, geten och hålslaget nästa gång vi…Som sista utväg kan du testa hot:
-Om du inte kite’ar kommer jag gå lös på dina kulor med nötknäpparen!Annars kanske det lättaste är att flörta in sig som någon som redan kite’ar? De har juh råd, vågar, är skitsnygga samt är hftigast i hela världen!
Varför försöka forma något annat när du lätt kan få komplet?
Tack, tack för de söta råden…Nu är det så att han är kvar på dagis-stadiet o tycker endast att klättra på berg är roligt…han menar att ”leka med drakar” är bara för veka män…hehe… Har hyrt en båt för nästa kitetripp o ska sätta honom efter en STOR kite…o sen filma. hehe
men ni, kitear ni runt Linköping eller? Ska dit o läsa mitt sista år till hösten. Då ses vi kanske….
hälsningar
camilla -
Svar till:
men ni, kitear ni runt Linköping eller? Ska dit o läsa mitt sista år till hösten. Då ses vi kanske….
[/ QUOTE ]
Mjo, vi gör vad vi kan med de förutsättnignar som finns.
Naturligtvis får du följa med runt och se vart det är minst o-kite-bart. Men för din egen skull bör du nog inte ha allt för stora förhoppingar om vårt ”kiteparadis” på östgötaslätten…
..det var knappt att orkanen Gudrun fick det att vaja i hårsvallet i höstas.
-
Kul att höra att det börjar bli fler tjejer runt om i Östergötland som kitar eller som vill testa.
Hopppas vi ses!
-
haha….jo jag är väl medveten om kiteparadiset linköping…Provade för första gången mina första kiter på Roxen för 2 år sedan…kan intyga att träden inte är så bekväma.
camilla
-
Äh, lägg av. Dom är skitbra att landa i när man blir upploftad
-
Jag har som tur var inte landat på träden ännu…. Men det skulle inte förvåna mig om jag landar i dom eller på en husvagn nångång snart. Få väl hålla tummarna så att ja landar mjukt!
-
Svar till:
Svar till:
Koan… din undertext om att det inte är farten som dödar… gav upphov till följande diskuttion…
[/ QUOTE ]
Jag skulle nog sträcka mig så lång som att säga att det e å inte få kita som dödar…
-
Varför krångla till det? Innan jag åker klargör jag för kärringen att när jag kommer hem om 5 timmar ska maten stå på bordet, ungarna vara i säng och medans jag sen skiter ut middagen får hon fan se till att värma upp hålet.
Man måste ju visa vem som bestämmer!
-
Svar till:
Varför krångla till det? Innan jag åker klargör jag för kärringen att när jag kommer hem om 5 timmar ska maten stå på bordet, ungarna vara i säng och medans jag sen skiter ut middagen får hon fan se till att värma upp hålet.
Man måste ju visa vem som bestämmer!
[/ QUOTE ]
Visst du! Vi får väl se hu länge ”din kärring” stannar…
Å du skriv ut namnet i stället för att va anonym!
Logga in för att svara.