Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Flight Kitebag!
- 
		Flight Kitebag!Publicerad av patrikol på 20 april, 2004 vid 16:28Praktisk kiteresväska! 
 http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2301705telekiter svarade 21 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
- 
			9 Svar
- 
ok visste inte det! Har bara hört talas om att man använder golfbagar till kitegrejor aldrig sett att ett kiteföretag gjort en riktig kitebag och sedan till och med skrivit progolf på den. Då var det tyvärr old news denna gången sorry!   
- 
AnonymGäst20 april, 2004 vid 18:23Själv har jag rest draken i en hockeytrunk. Inga frågor alls. Det verkar coolt med de där vacuum-påsarna. Jag får nog ta och spana in dem på walmart när jag åker till i USA i maj… (Undrar om de funkar på brädan också…) 
- 
Mitt heta tips är att hiva ner sina kites i en alldeles vanlig reseväska eller en vanlig sportbag. Brädan tar man i ett vanligt snowboardfodral. Jag hade med mig en komplett kiteutrustning Sthm->Hong Kong->Bangkok utan att betala ett dyft extra på flyget. Allt som allt blev det en vanlig resväska + snowboardfodral + liten ryggsäck (handbagage). 
 Klart hanterligt!
 (Iofs hjälpte det ju lite att jag körde på FS-kites, de går ju att packa ihop hur mycket som helst… dessutom slipper man ju släpa på en stor pump)/Kaj(Tech) 
- 
blir dom inte det minsta misstänksamma om man drar med ett snowboardfodral till typ cabarete? 
- 
He he, jo tjejen vid disken i Hong Kong frågade lite undrande om ”snowboard in Thailand?”. 
 ”Indoor event”, tyckte jag. /Kaj(Tech) 
- 
Nja, man kanske ska vidare från cabarete till ex Canada eller USA, efter typ nån vecka, vilket borde va en bra ursäkt för att få med vinterprylarna. /Urban. 
Logga in för att svara.