Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › Flygbolag till WA
-
Flygbolag till WA
Publicerad av styret på 22 juli, 2009 vid 17:41Tjena.
Tänkte dra down under i vinter och sitter och kikar på biljetter.
Hittar billiga med Thai Air. Har någon testat att flyga med surfgrejer med dem? Nästa prisintervall ligger typ 5 lakan dyrare och sen med utrustning så hamnar man på säkert 17-18 lakan för bara biljetten. och då är det kanske fortfarande bättre att köpa billiga biljetten och köpa beggad bräda på plats.låt höra era omdömmen.
fredrik-plantin svarade 16 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
styret;560820 wrote:Tjena.
Tänkte dra down under i vinter och sitter och kikar på biljetter.
Hittar billiga med Thai Air. Har någon testat att flyga med surfgrejer med dem? Nästa prisintervall ligger typ 5 lakan dyrare och sen med utrustning så hamnar man på säkert 17-18 lakan för bara biljetten. och då är det kanske fortfarande bättre att köpa billiga biljetten och köpa beggad bräda på plats.låt höra era omdömmen.
Flög BA och Qantas när det begav sig. BA var mkt liberala då men jag har hört att dom är kinkiga nu.
Utbudet på begagnat var helt ok då vi var där. Men det är tyvärr 10 år sedan så du får säkert färskare svar från andra.
Hur e Singapore Airlines. Dom är ju kända för hög service iallafall.
Faaan så avis man blir som vanligt när folk ger sig ut i surfvärlden…!
Henrico
-
Tjena!
Thai är erkänt bra och du får bara ett stopp om du flyger från köpenhamn?
Har aldrig haft problem eller behövt betala för utrustning om man är där i tid och packar smart, vart ska du? begagnat finns en del och massor beroende på vart du ska och när.
Du åker klart till rätt ställe ialalfall! 🙂 -
tack för svaren. Jag mailade och kollade lite och det verkar som att thai vill att man ska skicka skiten som Cargo om man har någon mellanlandning. Så just nu håller jag på och mailar deras cargo-avdelning. Får se var priset för grejerna hamnar på och hur smidigt det funkar.
Jag tänkte flyga till Perth men sen ta hela raddan uppåt. Antagligen en stärckkörning norrut till att börja med för att sen beta neråt vad veckorna går.
Vart är det bäst att handla prylar om det skulle bli aktuellt? -
styret;561053 wrote:tack för svaren. Jag mailade och kollade lite och det verkar som att thai vill att man ska skicka skiten som Cargo om man har någon mellanlandning. Så just nu håller jag på och mailar deras cargo-avdelning. Får se var priset för grejerna hamnar på och hur smidigt det funkar.
Jag tänkte flyga till Perth men sen ta hela raddan uppåt. Antagligen en stärckkörning norrut till att börja med för att sen beta neråt vad veckorna går.
Vart är det bäst att handla prylar om det skulle bli aktuellt?Missa inte en sväng söderut…från Perth till underbara och gästvänliga (förutom det ilskna revet) Margret River…! Undersköna vågor för experten (mao lite för stort för mig emellanåt). Gillar man vin så finns härliga vingårdar att besöka då det inte blåser. Typ förmiddagarna.
-
styret;561053 wrote:tack för svaren. Jag mailade och kollade lite och det verkar som att thai vill att man ska skicka skiten som Cargo om man har någon mellanlandning. Så just nu håller jag på och mailar deras cargo-avdelning. Får se var priset för grejerna hamnar på och hur smidigt det funkar.
Vart är det bäst att handla prylar om det skulle bli aktuellt?När åker du? hur länge stannar du? ska du handla i perth finns det en shop i fremantle och en i cottesloe (starboard severne) i lancelin hittar du mest tillbehör och kanske lite begagnat men räkna inte med det i början av säsongen, geraldton finns det 2 shopar en vid fyren på udden och en påväg norrut (starboard severne) du kan inte missa den… är ju bara en väg längs kusten 🙂 ovanför geraldton finns ingenting i windsurfingväg.. vad menar du med att ta hela raddan upp? gnarloo?
-
Har du möjlighet med Thai så kööööp!
Du kan skicka cargo med fraktbolag också, bl a i Göteborg ligger ett par bolag (minns inte amn) Borde finnas fraktbolag i malmö/köpenhamn också.
/Magnus -
Snackade med en polare i helgen som sa att Margret River var typ det vackraste stället han hade varit på så det får nog bli en vända neråt med.
Jag drar i början på oktober och stannar till slutet på november/början på december.
Jepp. lär bli Gnarloo. Det är ju kombinationen grymt surf och outback som lockar så då känns det som ett måste. framförallt med betoning på grymt surf. -
styret;561168 wrote:Snackade med en polare i helgen som sa att Margret River var typ det vackraste stället han hade varit på så det får nog bli en vända neråt med.
Jag drar i början på oktober och stannar till slutet på november/början på december.
Jepp. lär bli Gnarloo. Det är ju kombinationen grymt surf och outback som lockar så då känns det som ett måste. framförallt med betoning på grymt surf.Ja margaret är bra flådigt.. säsongen drar inte igång förräns i januari där dock (osäkert med vind innan och kallare) Gnarloo går inte att jämföras med något annat ställe det kan jag garantera! Viktigt innan du åker dit är e pålitlig bil, campinggrejer….och med det menar jag gasspis, gaslampa, 25 liters vattendunkar, solskydd! dvs skugga där du kan sitta under och det innefattar inte tältet. Du hyr en jordplät utan någonting alls och det tar nästan 2 timmar till närmsta affär så du behöver verkligen ta med dig allting, framförallt vatten.
På campingen finns dock saltvattensduschar och en liten ”reception” där du ka köpa lite snask, is och hyra el men övrigt måste du ta med dig allt. vistelsen utan detta kommer bli jobbig men är du kittad kommer du få va med om ditt livs surf! 🙂
Logga in för att svara.