Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Flysurfer hälsar på i Frenzyland

• nic

Medlem
    11 april, 2005 vid 23:39

Även om Chasta står en nivå över alla andra så var det inte på något sätt självklart i finalen. Remi är som en katt i luften.

• nic

Medlem
    11 april, 2005 vid 23:41

Men medan Remi missar några poäng sätter Chasta med overklig precision det mesta av det han försöker sig på.

• nic

Medlem
    11 april, 2005 vid 23:41

Mr Alohaphoto missar ett “Kodak moment” wink.gif

• nic

Medlem
    11 april, 2005 vid 23:42

Utgången är på inget sätt självklar. Även om Chasta har grym kontroll så är Remi riktigt stark i finalen. Om jag inte såg helt fel så satte Remi en KGB mot Chasta. Men det räckte inte.

• nic

Medlem
    11 april, 2005 vid 23:44

Vår egen Claes hade kanske lite otur, kanske lite orutin. En minut innan hans heat var kiten hur som helst inte hopmonterad eftersom kiten varit på villovägar på en buss strax innan. Resutatet är att han förlorar mot någon som han kanske borde klarat sig emot.
    (bilderna på Claes är från lite show-off efter tävlingen)

• nic

Medlem
    11 april, 2005 vid 23:46

Rob Witthall, Frenzy-designern, i röd jacka, var väldigt imponerad av Claes Lundins höga handlepass och tyckte att det var grymt kul att en kille dyker upp från ingenstans med sådan kapacitet. Claes verkar ha fått smak för snökiting och chansen att han skräller till rejält nästa år är ganska stor.

• nic

Medlem
    11 april, 2005 vid 23:48

Inför nästa säsong hoppas jag att snowkitingen i Sverige mognat såpass att vi på detta forumet slipper dryga inlägg om foil av vattenkitare som inte inser att det förrirat sig in på okänt territorium. (ni vet vilka ni är wink.gif ) Snökiting sträcker sig långt bortanför att åka fram och tillbaka på en frusen sjö.

Av alla LEI-only-kitare som varit med mig till Frenzyland har det inte varit någon som inte förstått poängen med en BRA foil. Jo, det finns massa sunkiga saker på foilmarknaden som är långt mer diversifierad än vad LEI-marknaden är. På LEI-marknaden skiljer å andra sidan snart bara pris och färg kitarna åt. Det värmer alltid extra när man möter importörer av kända LEI-märken (inga namn) som över en öl erkänner att av foilarna så är det Frenzyn som ser bäst ut. Mer än så kan jag inte hoppas på där antar jag smile.gif

Det räcker med det motståndet mot kite som man faktiskt förvånansvärt ofta möter hos många duktiga skid/snowboardåkare som antagligen blir lite rädda när de ser att det finns en risk att de plötsligt måste lära sig något nytt för att vara på topp.
    Jag hoppas Claes har visat att om man är duktig på vattnet så har man stora chanser på snön och att det kommer fram många nya stjärnor som drar till kylan istället nästa år. Och om några av dessa läser detta så kan jag berätta att de duktiga norrmännen alla är grymt trevliga och jag kan nog lova att de gärna hjälper även er att lära känna europas bästa snökitespot. Och den är en enda stor lekplats … oavsett vilket kitemärke du använder.

Om en vecka får jag mina nya LEI-kitar smile.gif Det ska bli riktigt skönt att komma ut på vattnet igen över sommaren.

Winter Tour Snowboard resultat
    1 Guillaume ”Chasta” Chastagnol (Ozone Frenzy) FR
    2 Sigve Botnen (Ozone Frenzy) NO
    3 Remi Meum (Slingshot) NO

//nic (importerar Ozone, märktes det 😛 )

PS: alla bilder är copyright ”me” men säg till innan (snowkiting[a]hotmail.com) så går det säkert bra att använda dem på andra ställen.

• patrikol

Medlem
    12 april, 2005 vid 19:29

Tack för all info verkligen intressant! smile.gif

• teda

Medlem
    12 april, 2005 vid 19:56

hmm e de bara jag som tycker att det ser ut som en EH-bom ?

• nic

Medlem
    12 april, 2005 vid 20:10

Claes kör EH.

nic

• mrmille

Medlem
    12 april, 2005 vid 21:17

Bra reportage. Har inte provat Sabre själv ännu men det vore kul att få se en jämförelse mellan den och Frenzy05.

• metallifredd

Medlem
    13 april, 2005 vid 06:45

Jomen nic..har jag inte sagt att så fort jag cashar in från det där underklädersmodellkontraktet så skall jag ju köpa ett gäng frenzys av dig grin.gif laugh.gif tongue.gif blush.gif

schysst skrivet & coola bilder förresten. vidda rules!
    ses på vattnet!

• nic

Medlem
    13 april, 2005 vid 07:42

Jaha, modelljobb. Är det därför du sitter i ”handlepassmaskinen” mellan tentorna smile.gif
    Vi ses snart…

nic

• nic

Medlem
    13 april, 2005 vid 07:56

Svar till:

Har inte provat Sabre själv ännu men det vore kul att få se en jämförelse mellan den och Frenzy05.

[/ QUOTE ]

Jag har inte provat den men kiten såg fin ut i luften och snyggt och propert sydd. Det brukar vara bra tecken. Bommen har dock samma säkerhetssytem som Frenzy04 vad jag kunde se. Är ganska säker på att alla foils kommer att komma med en egen variant av Frenzy05’s supersmidiga bom/säkerhetssystem nästa år.
    (Annars kan man ju alltid köra Frenzy05 bom på Sabren. Å sätta ett klistermärke över Ozone-logotypen om man är sponsrad då tongue.gif )

nic

• cortex

Medlem
    13 april, 2005 vid 10:49

Inte för att vara sådan… men bomsystemet som sitter på Frenzy -05 har ju inte så lite gemensamt med det som Flysurfer använt och utvecklat i ett par år. Inget fel i det eftersom det erkänt är ett av marknadens absolut säkraste/smidigaste system… men ”äras den som äras bör”. grin.gif

Nästa vintersäsong blir grymt intressant som du säger… FS kommer att vara med i toppen som vanligt. Eftersom ingen har nämnt juniorerna på wintertouren så gör väl jag det; Sebastian Bubman tog som vanligt hem årets totalseger. Han är dessutom en väldigt duktig åkare på vatten.
    Även Erik Fernholm gjorde en bra insats uppe i Geilo. Dock hade han ju inte direkt flyt med sitt heat (första heatet var mot Chasta) och vinden räckte sedan inte till för att köra dubbel-elimineringar. Å andra sidan har det gjort honom grymt amp’ad inför nästa år. grin.gif

Men nu är det dags för vattensäsongen! Gott att slippa byta kites bara för att underlaget inte är fast. wink.gif

/Kaj(Tech)

Sida 2 av 7

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Flysurfer hälsar på i Frenzyland

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.