Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Flysurfer hälsar på i Frenzyland

• gogga

Medlem
    15 april, 2005 vid 07:56

hihi grin.gif

• gogga

Medlem
    15 april, 2005 vid 07:58

Jag tror ni utgår från olika referensramar

• cortex

Medlem
    15 april, 2005 vid 09:37

Svar till:

I denna tråden pratar jag med dig och du har därmed möjlighet att rätta mig och försvara dig så jag tycker att det är ok. Och jag tycker att det är bättre att du rättar mig här, om jag missuppfattat något, än att jag skulle råka sprida felaktigheter till andra som inte är insatta. Och vice versa.

[/ QUOTE ]
    Ok litet tips:

Fråga, så svarar jag.
    Provocera, så försvarar jag mig.
    Gissa vilken av alternativen som är trevligast och ger mest saklig information?
    Om du har frågor om FS, mig eller något annat jag kan vara behjälplig med så är det bara att fråga, gärna vänligt. Jag försöker svara så gott jag kan i så fall.

Svar till:

Kom igen nu, du försökte ju använda Skywalk som ett exempel på en utomstående som kostat på sig att köpa rätten till ett patent från Flysurfer och därigenom garantera att systemet ger några fördelar.

[/ QUOTE ]

NEJ! Sluta upp med att anta vad jag menar och sedan kritisera mig för ditt antagande. Det jag menade var att även utvecklarna hos Skywalk blev intresserade av dottebolagets JetFlap-konstruktion. Inte den första generationen eftersom den var alldeles för ineffektiv, men de efterkommande var/är mycket effektiva.
    Så åter igen; fråga istället för att provocera.

Svar till:

…finns crossfeed mellan Ozones parakites-utvecklare och kite-snubbarna?

Svar till:

Det är samma snubbar som gör båda.

[/ QUOTE ]

[/ QUOTE ]

Jag antar att även du tycker att detta är positivt? Dvs de kan utnyttja kunskapen från det ena området till det andra. Jag tycker iaf att det är väldigt vettigt och garanterat tillför något för bägge produktsegmenten.

BTW, angående suicide-leash-lösningen (långt ord det där) som jag föreslog så har jag aldrig påstått att man skulle använda den vanliga releasen när man körde unhooked; då är det s.a.s en ren suicide-leash. Det var även så jag skrev, inget annat. Så för att klargöra hur lösningen med stålringen fungerar: När du kör hooked in så fungerar safetyn som vanligt (dvs kiten backar ner och landar om du drar releasen. När du kör unhooked är det en ren suicide-leash, mao hänger du i en leash som är kopplad direkt till chickenloopen.
    Mao får du samma funktion som på Frenzyn med en s-leash inkopplad; dvs du kan bara dra safetyn när du är hooked in (eller snarare, når releasen). Antar att jag inte behöver skriva ”rätta mig om jag har fel”? wink.gif

Svar till:

Svar till:

Får jag gissa på att du inte är äldsta syskonet?

[/ QUOTE ]

Fel igen.

[/ QUOTE ]

Ok, då får jag väl inte gissa på det då.

/Kaj

• nic

Medlem
    15 april, 2005 vid 10:24

Svar till:

BTW, angående suicide-leash-lösningen … Antar att jag inte behöver skriva ”rätta mig om jag har fel”?

[/ QUOTE ]
    smile.gif där kunde du sparat in på några tecken.

Om jag nu till slut fattade det rätt så alltså man kan ta bort hela leashsystemet så ser det ut som Frenzy05.
    Eller så kan man koppla det som du beskriver och uppnå nästan samma funktion.
    (vi bortser från att man inte har kvar bommen i handen utan bara är kopplad i leashen när man släppt.)

Svar till:

Svar till:

Får jag gissa på att du inte är äldsta syskonet?

Svar till:

Fel igen.

[/ QUOTE ]

[/ QUOTE ]
    Ok, då får jag väl inte gissa på det då.

[/ QUOTE ]

grin.gif Riktigt kul men fel igen, jag är alltså äldst.

nic

• cortex

Medlem
    15 april, 2005 vid 10:35

Svar till:

Om jag nu till slut fattade det rätt så alltså man kan ta bort hela leashsystemet så ser det ut som Frenzy05.

[/ QUOTE ]

Mnja, det ser ut som vilken ”ren” bom som helst… Naish, EH, Flexifol, SS, whatever… som man plockat bort safetyn på. Å sedan sätter man en ren suicide-leash på CL.
    Det är inget jag rekommenderar men jag vet att det gjorts.

Svar till:

Eller så kan man koppla det som du beskriver och uppnå nästan samma funktion.

[/ QUOTE ]
    Jepp, fast du uppnår exakt samma funktion. Dvs når du bara releasen (som sitter på CL hos FS och på mitllinorna ovan bommen på Frenzy) så landar kiten ”som vanligt” när du drar i den. Når du inte releasen så fungerar leashen som en ren suicide-leash.

/Kaj

• nic

Medlem
    15 april, 2005 vid 11:10

Svar till:

Det är inget jag rekommenderar

[/ QUOTE ]
    Kan tänka mig det…

Svar till:

Jepp, fast du uppnår exakt samma funktion.

[/ QUOTE ]
    Suck, du kan inte låta bli. Inte exakt samma funktion eftersom det finns fördelar med att ha bommen kvar och aktiva styrlinor, men ok, detta är det närmaste vi kan komma antar jag för annars får vi börja om igen.

Säger du att du har ”marknadens absolut säkraste/smidigaste system” igen när du inte har det så kommer jag efter dig. Nej, det var en dum formulering, somom jag var schwartzengger eller nåt men jag kommer naturligtvis att vara där för att hävda mig också.

nic

• cortex

Medlem
    15 april, 2005 vid 14:46

Svar till:

Svar till:

Jepp, fast du uppnår exakt samma funktion.

[/ QUOTE ]
    Suck, du kan inte låta bli. Inte exakt samma funktion eftersom det finns fördelar med att ha bommen kvar och aktiva styrlinor, men ok, detta är det närmaste vi kan komma antar jag för annars får vi börja om igen.

[/ QUOTE ]

Ok, då säger vi så. BTW, om du vill hålla kvar bommen medans du landar en FS-kite så drar du den blåa leash-linan mot dig med ena handen och styr ner kiten med den andra m.h.a bommen. Många som gör så. Personligen föredrar jag att dra i bollarna på leader-linorna. Men smaken är som baken.
    Se bara detta som information och upplysning. Ju bättre vi förstår hur respektive system funkar desto färre missförstånd blir det i fortsättningen. Precis som du skrev.

Svar till:

Säger du att du har ”marknadens absolut säkraste/smidigaste system” igen när du inte har det så kommer jag efter dig. mad.gif

[/ QUOTE ]

FÖR I HELVETE NIC! Läs hela meningen! LÄS VAD JAG SKRIVER INNAN DU FREAKAR UR! Hur många gånger ska jag behöva påpeka just det? Nu har jag skrivit det i versaler, så vem vet, du kanske ser det nu. tongue.gif

Bara för att röja även detta ”missförstånd” ur världen så skrev jag, ordagrant:

”Inget fel i det eftersom det erkänt är ett av marknadens absolut säkraste/smidigaste system…”

Om vi ska börja citera halva meningar och byta deras kontext så kan ju jag ta ett citat från dig ovan. Exempelvis så här:
    Nic sa, att om vi sprang 100 meter häck så ”kommer jag efter dig”. grin.gif grin.gif grin.gif

(Det finns betydligt mer pervo meningar som går att ”citera” ihop från den meningen… he he grin.gif )

Nåja, åter till ”min” mening.
    Nyckeln i detta är just ”…är ETT av marknadens…”. Detta uttalande står jag för. Till 100%. Även fristånde tester av säkerhets-system har placerat FS-systemet bland de bästa (näst högsta poängen har jag för mig). Det refererades ur ett av testen på Kiteforum.com för ett par månader sedan och jag tänkte gräva fram länken. Dock är KF nere för tillfället så vi får ta det när KF är uppe igen, om det känns nödvändigt för dig.

Kan vi lämna denna tråd därhän nu? Snälla? crazy.gif

/Kaj(Tech)

• nic

Medlem
    15 april, 2005 vid 14:56

Svar till:

Kan vi lämna denna tråd därhän nu?

[/ QUOTE ]

Japp. (…eftersom Frenzyn i en snökite-testival i Österrike i januari föredrogs av de som testade framför b.la Flysurfer.)

Är vi kompisar till nästa gång vi tar en feature battle? tongue.gif

nic

• zoolander

Medlem
    15 april, 2005 vid 16:04

kan ni inte mötas någonstans och slåss istället?

• anonym-anvandare

Medlem
    15 april, 2005 vid 18:29

Jävlar vilken tråd!!

Varför snacka så mycket. Alla vet ju att Flysurfer är klockren! wink.gif

Sluta tjafsa.

Den där Nic verkar ju som en galen pudel. En hel tråd med sublim (eller vid närmare eftertanke, aggressiv) marknadsföring, bilder, text, ozone logotyper ÖVERALLT. Och sen anklaga den andre återförsäljaren för att ”tagga ner på säljsnacket”. Ha ha, helt jävla otroligt!

Det är två typer av kites. OK. Lägg ner! Om den ena linan går dit, och den andra linan går dit. SKITSAMMA!

Och att sen gå och hävda att ett märke är bättre än den andra bara för att världsmästaren kör på det märket är ju det lägsta av det lägsta! Ha ha. Hoppas att medelåldern på alla kitare i Sverige är hög nog att genomskåda detta.

• anonym-anvandare

Medlem
    15 april, 2005 vid 18:41

Veckans tips: Ring varandra istället. Det går snabbare och så behövs inte tråden flyttas upp hela tiden….det är bättre om den hamnar längst bak.

• mrmille

Medlem
    15 april, 2005 vid 19:07

dä ä bar å åk

• mrmille

Medlem
    15 april, 2005 vid 19:08

eller nej, tacka vet jag flexifoil blade3
    fyra linor, en pinne och inge tjaffs

grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif

• kiters_se

Medlem
    15 april, 2005 vid 19:43

Svar till:

eller nej, tacka vet jag flexifoil blade3
    fyra linor, en pinne och inge tjaffs

grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif

[/ QUOTE ]

Gött inlägg! Jag har haft en ganska låg profil i denna tråd.
    Tycker att snowkiting handlar om enkelhet glädje action och underbar natur.

Själv jobbar jag som importör av Flexifoil och vill i detta sammanhang upplysa att det är ett bra alternativ samt att företaget har erfarenhet från sedan 1972, troligen ett av de kiteföretagen som varit längst i branschen och med stor erfarenhet.

Kul Nic att du tycker Flexifoil Sabre är ett fräschet tillskott!

Välj en kite och ett märke som känns bra, det finns många bra märken!

Ha det bäst!

De va underbara dagar på vidda och i Geilo!
    Jag kommer åka tillbaka!

Peter
    hopp.jpg

• pepa

Medlem
    16 april, 2005 vid 08:26

Testade Frenzy och gillade. Skulle jag köra mycket snowkite skulle jag lätt köra foil. Sjukt mycket lättare och najsare.

Sida 6 av 7

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Flysurfer hälsar på i Frenzyland

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.