Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › flyter den
- 
		flyter denPublicerad av hepplan på 25 augusti, 2003 vid 15:53Jag väger 60-70kg och ska köpa en 110-125L bräda. Kommer den att flyta när jag står på den anonym-anvandare svarade 22 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
- 
			6 Svar
- 
Åhhh, neeej!! Den kommer att sjunka som en sten. Get out of there!!! Du måste limma fast extra flytblock under brädan. 
- 
Skämt åsido, normalt ska man räkna med 1 liter = 1 kg flytkraft. Men då är det jämvikt! Dvs, gränsen mellan att sjunka och flyta. Bättre att räkna med 0.8 för att brädan ska ligga vid ytan. Lägg på din vikt MED våtdräkt, sele, ryggsäck med 12 öl, porrtidningar, mast, bom, segel, etc, så blir det snabbt ganska många kg även om du är en spinkig jävel på 60 pannor. Men visst borde den bära dig. 
- 
väger 75 o har en 114L bräda, funkar utmärkt, kan dra segel utan problem. Så du kommer nog inte ha några problem… 
- 
Jajjemän… Klart den bär dig… Jag väger 60, och 95 liter flyter jag på med lite lagom marginal… 
- 
gränsen för att flyta i lite fart med vågis 
 är ca 5 liter mindre än sin egen vikt.För att dra rigg behöver du ca 25-30 liter mer 
 än din vikt, nybörjare kanske behöver 40-50 liter mer än sin egen vikt.
- 
Ja den bör flyta… 
 Dessvärre finns det folk som gör sig lustiga över sådana här frågor =( Vet man inte så har man rätt att fråga utan att folk skall hånas. ”Ingen frågar väl om de vet svaret”
Logga in för att svara.