Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing flytta stroppar

• flytta stroppar

Publicerad av marden på 2 oktober, 2005 vid 14:48

Igår fick man äntligen prova mina provisoriska fotstropps plaseringar på min starboard hs 105 på dalarös byiga vatten.
    jag har skruvat fast en tunn plyfa i dom befintliga hålen o flyttat in dom ca 7cm när jag tycker man stått onödigt långt ut på kanten när man kör mindre fenor.
    i den vind som var kändes det som den blev bättre på alla vis lättare att pilla in fötterna,bättre balanserad,inte lika tröttsam för bakre foten,snabbare(max 29,2 berodde vällmest på nya seglet).
    så nu funderar jag på att göra nya fotstropps fästen i brädan genom att borra 25mm hål och fylla med epoxi+fyllnads medel.
    någon som vet hur man gör nya eller som tycker att iden suger?? smile.gif

the_novice svarade 20 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • the_novice

Medlem
    2 oktober, 2005 vid 15:09

D-ram modellen har väl inre infästningar också, du kan ju alltid försöka testköra en sån innan du gör något…

Vill du sätta i nya så är det nog en hyfsat stor operation. På dem befintliga så är det väl inserts med kraftigare foam och förstärkning omkring, finns väl tex bilder på board-ladyn’s hemsida om hur detta bör vara gjort?

Annars tycker jag det hjälper att ha stopparna ställda ganska stora, då kan man få in foten långt och jag når tex fenskruven med tårna på min HS96. När man kryssar med större fenor så kan man flytta ut foten på railen och har då fortfarande kvar tårna under stroppen som säkerhet.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications