Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Flytväst till midjesele?

• nikke

Medlem
    15 augusti, 2007 vid 18:02
    gammel wrote:
    Nisse Pryd 🙂 Neil P

Ok, då är jag med! :laugh:

• the_novice

Medlem
    15 augusti, 2007 vid 18:40

@NIKKE 405103 wrote:

Vad tror ni förresten om prolimits västar för windsurfing jämfört med np:s som sp säljer?

Prolimits västar är helt ok. Man behöver inte full flytkraft i västen, tror nästan att det skulle bli jobbigare då pga av klumpigheten. Det enda som behövs är ju lite extra flytkraft för att underlätta upptryckning av riggen.

Bor du på Hammarö i Karlstad så är det ju bara att kila in till OnWater och prova… 🙂

• Oregistrerad

Gäst
    15 augusti, 2007 vid 19:54

Ligg på så att Onwater tar upp denna i sitt sortiment.
    http://www.dakine.com/windsurf/harnessesbars/harnesses/impact-harness/
    ser ut att fylla funktionen och du får ju den överlägset bästa selen, Nisse pryd och andra får ursäkta men DaKine är i en egen klass, i kombinationen med västen.
    /Doffe

• maglu

Medlem
    16 augusti, 2007 vid 09:43

Jag körde hela eftermiddagen igår i bara shorts och flytväst. Det är inte många dagar på säsongen som igår, i Norrlande dessutom: varma vindar med bra drag, varmt i vattnet, sol, en fullsmockad badstrand att visa upp sina bästa kastfall för =)

Jag köpte en NP 4000 flytväst i vår(med urtagning för hängselekroken). Funkar bra, förutom att jag tycker den åker upp och stramar mot halsen.
    Det bästa är fickan på bröstet, där en vattentät haglöfs-mobilpåse passar perfekt. Eftersom jag surfar ensam i 99% av fallen -inte många likasinnade häromkring- så känns mobilen som en bra försäkring. Efter ett par varianter av mer eller mindre ”vattentäta” påsar (och förstörda jobbmobiler), så har jag kommit fram till att Haglöfs-påsen verkar vara tät…hittills.

• gammelsurfen_

Medlem
    16 augusti, 2007 vid 10:02

jag och en polare kör med nevins ”skyddsväst”, swat tror jag den heter, sjukt goa och passar under selen.
    http://greenhouserideshop.com/shop/product.php?productid=16566&cat=357&bestseller

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Flytväst till midjesele?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.