Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › foil
-
foil
Publicerad av anonym-anvandare på 13 augusti, 2005 vid 18:26vad är det som inte är bra med foil..? har aldrig provat men det verkar ju vara många som är lite anti! hur vanligt är det? jag har minsann aldrig sett en live!
backe svarade 20 år, 2 månader sedan 14 Medlemmar · 51 Svar -
51 Svar
-
Äääh men fan, foil suger å jäävla hårt, bara bögar o norrlänningar som kör foil så är det bara
-
Hej vågade undrare!!
Vill inte uttala mig om alla foils då jag numera bara kör en sort som är speciell då den bara har fyra linor precis som de uppblåsbara. Men på den här tråden ser du lite av mina åsikter och så några antisvar oxå. Kom till Gotland så kan jag visa dig lite foil annars så finns den typen jag kör med även att prova vid ett testcenter i Vallersvik nära Åsa på Västkusten.Good Luck and may the wind be with us / TOBAS
-
vad kör då en norrländsk bög?
om ett trä faller i norrland hör man det i skåne? -
Säg som det är Hugge, du kör foil när ingen annan ser det och det är då du hoppar högre och händer längre änn alla andra. Sedan lite fix i datorn och vipps så hänger du undern en eh. Visst!!!
Pizza i kväll??? -
Foil är lite anorlunda än LEI
Dock så är dom helt klart BÄST för de av oss som surfar där vinden inte är så pålitlig.
Ganska skönt att kunna köra med en kite oavsätt om det blåser 6 eller 12 m/s, då utan att
bli vare sig under- eller överriggad
Men bor du i skåne får du passa dig, har hört rykten om att foilsurfare fått sina barn kidnappade och sånt shit…
-
Nej nej!!!! Vi kidnappar inte foilungar för dem vill vi inte ta i.
Vi har inte tid med sådant skit för vi är ute redan när det blåser 4 med våra pumpkites. -
Svar till:
Foil är lite anorlunda än LEI
Dock så är dom helt klart BÄST för de av oss som surfar där vinden inte är så pålitlig.
Ganska skönt att kunna köra med en kite oavsätt om det blåser 6 eller 12 m/s, då utan att
bli vare sig under- eller överriggad
Men bor du i skåne får du passa dig, har hört rykten om att foilsurfare fått sina barn kidnappade och sånt shit…
[/ QUOTE ]
fan mille du e ju så jevla kass på o surfa så du fattar ju inte bättre
-
Nu har du fel ännu en gång… det finns tyvärr inte något som är bättre med en foil i opålitliga vindar, om du då inte har en ukrainsk foil från -01 då kan du börja snacka.
-
Mina kites är pålitliga men jag är oerhört opålitlig så det går kanon att köra närsom. Cabrinha fixar allt!!!
-
Jag kanske har fel, men e det inte just i opålitliga vindar som foil suger som allra mest?
Jag har sett det så många gånger när foil-kitsen bara kollapsar och faller i vattnet… och det gäller både flysurfer och arc´s!
Det e ju det som e bra med crossbowen, den har en stadig uppblåst ram som gör kiten stabil!
-
Det är även roligt när det blir trassel och skiten börjar sjunka ute på djupt vatten.
-
Åja, jag har sett en sjuhelsikes massa LEI-kites hindenburga och dimpa ner i spadet också.
Ingen påstår att en foil kan flyga i vaccum… men det kan tamejf*n inte en LEI heller. Jag har aldrig blivit tungen att ge upp och gå in p.g.a för byiga vindar, visst kan det ha varit lite jobbigt men det har alltid gått att köra vidare. Däremot har många LEI-åkare gett upp medans jag kört vidare. Men visst, jag betvivlar inte att ex vis Crossbow är stabil.
Det är nog den stora depower-rangen som gör att man klarar de byiga vindarna så pass bra dock… så vi snackar nog förbi varandra en smula. CB’n har ju också grym depower-range.
Ska ner och testa den back-to-back med FS Speed om någon vecka hade jag tänkt, ska bli kul. Jag är väldigt nyfiken på Crossbow…/Kaj(Tech)
-
Svar till:
Åja, jag har sett en sjuhelsikes massa LEI-kites hindenburga och dimpa ner i spadet också.
Ingen påstår att en foil kan flyga i vaccum… men det kan tamejf*n inte en LEI heller. Jag har aldrig blivit tungen att ge upp och gå in p.g.a för byiga vindar, visst kan det ha varit lite jobbigt men det har alltid gått att köra vidare. Däremot har många LEI-åkare gett upp medans jag kört vidare. Men visst, jag betvivlar inte att ex vis Crossbow är stabil.
Det är nog den stora depower-rangen som gör att man klarar de byiga vindarna så pass bra dock… så vi snackar nog förbi varandra en smula. CB’n har ju också grym depower-range.
Ska ner och testa den back-to-back med FS Speed om någon vecka hade jag tänkt, ska bli kul. Jag är väldigt nyfiken på Crossbow…/Kaj(Tech)
[/ QUOTE ]
Jag ser oftare foil som viker sig på mitten och trillar ner än vad jag ser Lei kites trilla ner!Ofta är det efter ett hopp i dålig vind som en Lei kan trilla ner!
Men eftersom att det e minst 85% Lei kites på alla spots och man ändå oftare ser foil ramla i hop, vid ojämna vindar snackar vi nu, så talar det klarspråk tycker jag…
Observera att jag egentligen inte är så mycket mot foil som det kanske låter, jag menar att Sverige e ju ett fritt land
, men jag tycker att tub kites e överlägset på vatten! -
Vad säger du surfan, ska du köpa mina foils jag har på vinden???? Du får ett bra pris. Köpte dem av Hugge för ett år sedan
Logga in för att svara.