Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › foil
-
Svar till:
Svar till:
Foil är lite anorlunda än LEI
Dock så är dom helt klart BÄST för de av oss som surfar där vinden inte är så pålitlig.
Ganska skönt att kunna köra med en kite oavsätt om det blåser 6 eller 12 m/s, då utan att
bli vare sig under- eller överriggad
Men bor du i skåne får du passa dig, har hört rykten om att foilsurfare fått sina barn kidnappade och sånt shit…
[/ QUOTE ]
fan mille du e ju så jevla kass på o surfa så du fattar ju inte bättre
[/ QUOTE ]
men du rambo, illasinnade rykten säger att du mest sitter hemma i lund och photoshoppar och egentligen inte vågar dig ut i mer än 12m/s…
-
Det där har jag hört med. Han bara sitter hemma och lökar sägs det.
-
ja det e aldrig fel.. . fast ta med foils till dalen ?? du komemr adrig genom tullen med dem..
-
fan..det har du rätt i…vågar inte tänka på vad som skulle kunna hända då. Hörde om en kille som fick flytta till ost kusten för ett liknande brott,,huu vilket straff.
-
Svar till:
Jag ser oftare foil som viker sig på mitten och trillar ner än vad jag ser Lei kites trilla ner!
Ofta är det efter ett hopp i dålig vind som en Lei kan trilla ner!
Men eftersom att det e minst 85% Lei kites på alla spots och man ändå oftare ser foil ramla i hop, vid ojämna vindar snackar vi nu, så talar det klarspråk tycker jag…
Observera att jag egentligen inte är så mycket mot foil som det kanske låter, jag menar att Sverige e ju ett fritt land
, men jag tycker att tub kites e överlägset på vatten![/ QUOTE ]
Ok, om du nu ser så många foils som trillar ner… då måste det ju betyda att det finns massor av foils där du kör. Då faller ju iaf tesen ”ingen kör ju på foils”.

Nä men allvarlig. Om du ser massor av foils trilla ner där du kör så måste antingen foilarna vara gamla skethögar från förr eller också är det totala klantar som kör dem… eller en kombination av bägge.
Till er som gillar Crossbow: Testa en FS Speed så får ni se att det är mer likheter mellan de två kitesen än skillnader. Dessutom kan ni ställa in bomtrycket på Speed’en tills det passar.
Och nej, ni behöver inte byta till en Speed bara för att ni provar den.
BTW, jag kommer nog ner till Varberg i slutet på augusti… då är det bara att prova.
/Kaj(Tech)
-
att bränna kite är den sjukaste iden som finns, (coud only biii inventet by the Maffia rambo & dalen). Lett mee bee the driver
-
Bränn på ni bara. För varje ni bränner får jag sälja en ny…. om ni är riktigt duktiga med brännandet så kommer jag att bli uber-rik.
Need a match anyone?

/Kaj(Tech)
-
har jag sakt innan att jag inte gillar dig stöööökhålmare
-
Det kan du säga bäst du vill… tar knappast åt mig eftersom jag varken är från Sthm eller någonsin bott där. Å andra sidan får du tycka vad du vill om mig och mina åsikter, känns inte som om jag bryr mig.
Hugge… ganska många. Hur många EH har du sålt i år i Sverige?
/Kaj(Tech)
-
wow, är inte du typ europa agent? HAHAHAHHAAHaAAAAA
Så du har tjänat 22 kr i år, kul för dig, 20 till och du
kan köpa en stor stark. Sälj ett par brunottis till så
kanske du får ihop till en burk me snacks. MrGiveShitAway…Åter till topicen
Svar till:
Jag kanske har fel, men e det inte just i
opålitliga vindar som foil suger som allra mest?Jag har sett det så många gånger när foil-kitsen bara
kollapsar och faller i vattnet… och det gäller både
flysurfer och arc´s!Det e ju det som e bra med crossbowen, den har en stadig
uppblåst ram som gör kiten stabil![/ QUOTE ]
Jo, jag är också skitsugen på en CB, verkligen. Mindre tube
att pumpa också. Att foils kan kollapsa ibland är ingen
nyhet, däremot hänger det rätt mycket på hur man kör dem
(precis som med LEI). Jag har nog aldrig lyckats kollapsa
en ARC, och den mest byiga bind jag varit ute i varierade
mellan 2 till 12 m/s (enligt flera som stod på stranden och
mätte). Inte för att det gick att surfa men drakfan
kollapsade i alla fall inte.Däremot är det en ganska vanlig syn med leis som trillar
ner efter ett hopp eller liknande. Inte bara på grund av
instabil vind utan många gånger för att den inte hängt med
som den ska eller att föraren glömt att styra med den. Med
foils är det rätt skönt att sånt inte händer. Åtminstonde
inte mig
*tar på sig hjälmen*
jaja, jag vet, det kommer bli ett jävla liv om detta.
Whoooooo cares??????? Prova innan ni skriver, det är mitt
tips. Annars riskerar vi att hamna i läge 1939 i Berlin
igen, dock så blir det en värre version här (the EvUL
Steffo version).NL, Bimbo_Johnson, o alla andra… ha’t så kul med ert
foilhat medans vi foilsurfers är ute i de vindar ni inte klarar av
Logga in för att svara.