Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › foil
-
Svar till:
Däremot är det en ganska vanlig syn med leis som trillar
ner efter ett hopp eller liknande. Inte bara på grund av
instabil vind utan många gånger för att den inte hängt med
som den ska eller att föraren glömt att styra med den. Med
foils är det rätt skönt att sånt inte händer. Åtminstonde
inte mig[/ QUOTE ]
Nu börjar jag bli less…
det e faen snart dags att du vaknar ur koman MRmille!
Man kan ju börja tro ett det e nån jevla sekt du e med i, fullständigt hjärntvättad
För att förtydliga det jag har upplevt:
Jag kajtar på Öland, Gotland, runt Varberg och hemma.
Jag kanske på sin höjd ser 10% max 15%foilkites på dom spotsen jag kör på.Och dom gånger man ser en kite trilla ner så är det till 70-80% en foilkite!?
Jag räknar då inte med nybörjare som håller i en kite för första gången…
Sen är det inte så ofta man ser kites trilla ner, så jag menar absolut inte att foilkites trillar ner hela tiden men att dom i betydligt större grad trillar ner!
-
Svar till:
BTW, jag kommer nog ner till Varberg i slutet på augusti… då är det bara att prova.
/Kaj(Tech)
[/ QUOTE ]
Kul! jag testar gärna!Det vore kul om man fick testa en foil som e bra och har lite action i sig.
Tyvärr så e dom foilkitesen jag själv sett inte nått jag vill ha… men jag vet inte om det beror på drakarna eller dom som kör.
Jag är, även om det inte kanske framstår så
, inte alls nån som bara dissar foilkites helt utan anledning, utan ger min syn utifrån vad jag sett!Och det vore ju kul om man fick testa en ”riktig” foil som funkar

-
Svar till:
22st
[/ QUOTE ]
Ok, jag sålde lite mer än 50 st Psycho 2 förra året. I år kom iofs Speed senare på året än vad P2 gjorde, men hittils ser det ut som att jag med lätthet kommer att slå förra årets antal sålda kites. Har inte räknat exakt men jag kan redan ha gjort det.
Hur som helst känns inte det så relevant om man ser på hur mycket de stora ”drakarna” (he he) säljer. Jag antar att ex. vis Surfersparadise säljer 10 ggr fler kites än oss tilsammans. Så egentligen verkar det lite märkligt att du ger dig efter FS/foils i din ”antikampanj”.
Walle, kör in dig på Crossbow’en. Om den känns schysst så tror jag nog att du även gillar Speed. Det är mest timingen som skiljer mellan vanlig C-shape LEI och ”flat”-kites som Crossbow, Nova (antar jag) och Speed. Jag kommer att kunna ge mer detaljer så fort jag fått lägga vantarna på en CB själv, just nu får jag lita till kommentarer från polare som kört både Speed och CB en hel del.
Jag hinkar in en post här när jag är på väg ner till Varberg så kan intresserade komma förbi och testa. Med lite tur kanske det går att få till så att både CB och Speed finns på plats för test.
/Kaj(Tech)
-
mr:pille är sjuk ihuvet, påu redit.
22st var ironi.
När kommer MR:polle/stååkkhölmaren till myningen så vi kan leka lite? -
snart troligen
men först blir det gotland
alla som vill testa är välkommna -
nej sjuk i huvudet e han inte, lite för mycket foilåkande bara
-
haha 22… det va dom ja sålde första dan när första laddningen kom till svarje
-
Svar till:
snart troligen
men först blir det gotland
alla som vill testa är välkommna[/ QUOTE ]
haha Millepille, fyfan va du e sjuk som kör foil, har du ens testat en hederlig kite, man skulle kunna tro att du verkligen är gay asså
-
Svar till:
När ska du till Gotland?
[/ QUOTE ]
mmm, 24e till 30onde aug. Efter det blir det klittmöller…
-
ooooh, klitmöller??? kan du ta höjd nu eller? ska du ut i 20ms med din fjoill eller?
-
Svar till:
Svar till:
När ska du till Gotland?
[/ QUOTE ]
[/ QUOTE ]
så fan heller.. klittmöller kan du glömma det datumet.. för då ska team rövhål dit! -
Det är ju inte helt utan anledning som David(StorAugust) tycker att jag ska använda min Peter Lynn V19 som Parasoll. Det är ju som sagt bara att fästa den i dragkoken och sen sätta sig i skuggan. Dessa drakar är nämligen sjukt stabila och hamnar inte i spat om man inte styr ner dom med flit. Senaste sessionen jag hade med Venom var vid Ihreviken Gotland i riktigt saftiga vågor(de största en foilfikus som jag kört) och alla LEI´s var i spat. Dock inte min fina V13. Så jag ger inte mycket för dina obserbationer Walle även om dom säkert kan stämma för och upplevts så av di

Ska du bara häcka där borta på V-kusten eller kommer du över till Öin så du får se för dig själv, eller???May the wind and waves be with us / TOBAS
-
Svar till:
Svar till:
Svar till:
När ska du till Gotland?
[/ QUOTE ]
[/ QUOTE ]
så fan heller.. klittmöller kan du glömma det datumet.. för då ska team rövhål dit![/ QUOTE ]
tror inte han vågar komma över
Logga in för att svara.