• cortex

Medlem
    7 april, 2006 vid 07:32

Biorno, skillnaden är att jag inte kritiserade de killarna och deras kiteval. Torde vara ganska uppenbart om man läser mitt inlägg.

Jacko, du kan ju testa att köra en schysst foil i någon timme. Vem vet du kanske gillar det? Å andra sidan har jag väl sagt säkert 1000 ggr att jag inte har något emot vare sig LEI’s eller folk som kör med dem. Det finns massor av bra LEI’s på marknaden. Så återigen. Kör på det ni gillar! Se till att ni har kul. Å låt folk som inte kör på exakt samma grejer som ni själva också ha kul utan att börja krititsera dem och deras val av utrustning. I *synnerhet* utan att veta ett smack om deras grejer.

Diskussionen om lättvind är kul men ens ståndpunkter hänger mest på vart man bor. Bor man i Skåne kan man välja bort de få lättvindsdagar som finns. Alla har inte den lyxen och då är det jä-igt mycket roligare att köra lättvind med rätt utrustning än med ”fel”. Punkt.

/Kaj(Tech)

• jacko

Medlem
    7 april, 2006 vid 07:54

O.k.e.j .

• skejtar_henke

Medlem
    7 april, 2006 vid 11:17

Säker på att det inte var dig själv du beskervdär mattias.. Lite likt tycker jag det låter…

Allvarligt så lät det som en skön snubbe ju..

• mav

Medlem
    7 april, 2006 vid 16:51

jacko,

Helt ärligt är lei o foils ganska lika. Testar man en ny bow och jämför med pulsen är skillnaderna små.
    -Foils återstartar i regel snabbare och åkaren behöver inte simma eller pilla lika mycket för att få upp draken igen.
    -Säkerheten är bättre på foils jämfört med vanliga Leis och lika bra som de säkraste bows.
    -Du kan starta och ta ner FS kites helt utan hjälp mycket enklare än Leis.
    -Med FS kites lagar dom draken åt dig gratis om du pajar den, det är det enda företag som erbjuder det.

Speeden är inte bra för pop trick. Pulsen e riktigt bra för unhooked moves och kiteloops, funkar som en bow.

här e en pulse film från sälen, visar inte fullt ut vad kiten går för men mer material på mobes, KL railey 2blind osv kommer i nästa utgåva av filmen. Då också med lite grejer med Coolen och mycket, mycket fetare musik.
    http://www.flysurfer.de/Gallery/view_photo/album01/pulse/0/?mtype=avi

• matthias

Medlem
    7 april, 2006 vid 17:55

Å andra sidan, vem vill använda bow kites till annat än vågridning och kiteskolor? T ex, frågar du en duktig cabrinhaåkare vad dom tycker om sina kites oavsett om de kör SB eller CB så kan de inte ge en ett rakt svar. de säger bara att de helst inte vill prata om det. Bowkites har helt enkelt inte samma kraftutveckling som en c-kite och är inte tillräckliga när det gäller wakestyleåkning.

• mav

Medlem
    7 april, 2006 vid 18:02

nja, kanske inte hela sanningen…
    bow kites kräver lite mer av åkaren för att kunna ge lika mycket pop som en Lei men behöver bara ställas in ordentligt så levererar dom. Jag känner ett par proffs som kör Hardcore wakestyle med sina bows, utan att klaga. De säger bara att de behövde ställa om sig i början, sen var det lungt.

btw jobbar FS på sin freestyle kite som är utvecklad för just extrem pop för wake trick.

• matthias

Medlem
    7 april, 2006 vid 18:14

T ex Dre borde väl vara kvalificerad om någon att bedömma en kite. han tycker dom e ett skämt enligt säkra källor..

• eagletech19

Medlem
    7 april, 2006 vid 18:35

Jag tycker inte heller om att gå i gummi stövlar ,eller snackade ni om underbara kraftfulla snygga bow kites.:confused2:
    Hmm ni har nog rätt alla det är snart varmt och blåsiga tider i skåneland så ha en trevlig helg
    Roger Ö

• skye10

Medlem
    7 april, 2006 vid 19:26

Så då är Dr Dret och andra suckers de enda som får ha några åsikter och deras åsikter är de enda som stämmer med verkligheten. Alla andra hundratusentals åkares uppfattning och övertygelse världen över räknas inte?

Så jävla trött på såna här diskussioner som toppas med…”och världsmästaren åker på…?”.

Till alla som hänvisar: Ha en egen uppfattning for fuck sake.

Vad tycker du?
    Vad gillar din kompis?
    Vilken utrustning åker din polares polare på?

Vi får ju iallafall inte betalt för våra åsikter….

• biorno

Medlem
    7 april, 2006 vid 19:45

-Säkerheten är bättre på foils jämfört med vanliga Leis och lika bra som de säkraste bows.

På vilket sätt är säkerheten bättre på en foil?

• mrmille

Medlem
    7 april, 2006 vid 20:02

Från flexifoils skåp om ION bow

Hadlow sa
    ”it’s a nice kite, but not for me”

En av hans teammates sa
    ”its the best kite out there, it really takes me to the next level”

Som sagt
    Älska det du gör och åk med det du gillar.
    Personligen skiter jag i om du kör FS, PL, EH, eller vad det nu än är. Bara det ger dig mersmak och du trivs med det.

• tobas

Medlem
    7 april, 2006 vid 21:29

LEI suger röv på alla tänkbara vis och därför så har jag sålt skiten och kommer bara kanske återvända för att köra någon storing BOW för lättvind. Men man ska ju aldrig säga aldrig. Eller tusentals miljarder flugor kan ju inte ha fel ”ät skit” så gör som alla andra kör LEI och bli LE.

God Natt och tänk säkerhet / TOBAS

• sidpiraya

Medlem
    7 april, 2006 vid 22:17

låter som om du inte klarar av att dricka lita sprit

• mrmille

Medlem
    7 april, 2006 vid 22:24
    sidpiraya wrote:

Om Tobas druckit sprit hade han inte skrivit det där inlägget. Sånna åldringar som vi (25+) somnar efter ett glas vin och två nubbar.

• tobas

Medlem
    7 april, 2006 vid 22:26
    sidpiraya wrote:
    Kan nog inte ge dig annat än rätt där!!! Man är ju inte sen o erkänna asså om man skulle ha fel eller så, eller någon annan jävligt rätt:-)
Sida 8 av 9

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.