Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Foilboards
- 
		FoilboardsPublicerad av ollefax på 24 april, 2007 vid 07:13Visst är det ett gäng som köpt foilboards här? Ni slänger upp lite bilder när ni packar upp den, men sen är det tyst. Vad har hänt efter ni köpt en, pryder den vardagsrummet? psychonauten svarade 18 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
- 
			6 Svar
- 
Vi på http://www.kiteaddicts.net har köpt en foilboard från Hawaii och det kommer både bilder och videos inom kort, håll koll på vår sida närmsta tiden….-) Anders – Roger 
 kiteaddicts.net
- 
@HugeO 380206 wrote: Roger that 😉 Tjenare 
 Har kört en del med foilen och gillar åkandet men tycker det är tråkigt att man måste ha någon som hjälper en att sätta skorna i clickerbindningarna.
 Jag tycker det är en go känsla att bara glida genom vattnet utan att känna vågorna och att man är ca 50cm över ytan är nice:smile:
 Man tar bra höjd och kan köra fortare än många tror ,men jag är övertygad om att den nya modellen som någon i Sverige 😉 har köpt är mycket smidigare eftersom man kan köra med stroppar.
 Det är bara så att jag har störtdykt många gånger och det är då man är glad att man haft dom kraftiga snowboard skorna. (Känns som benen ska gå av.)
 En annan fördel med foilen är att man kan gå ner ett par m2 på kiten :laugh: Kitar man normalt med 12m2 så kan man ta sin 9m2 istället.Men foilen kan aldrig ersätta freestyle och våg kiting utan är bara ytterligare en leksak som är rolig då och då när man vill testa något nytt. Till salu för 15000:- den 1 Juni You can`t fake soul:grin: 
 //Roger
- 
Största hindret nu värkar ju vara det extremt höga priset på brädorna. Men det har väl med patent perioder att göra och kommer sjunka i pris när fler kan börja tillverka och konkurera. 
 Hoppas jag iaf.
- 
Undrar vad osm händer om man skickar kiten för ett hopp och inte hinner få upp bärplanet ur vattnet 🙂 Ajaj och ryggraden 5cm längre kanske ? 
Logga in för att svara.