Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing för korta armar?

• för korta armar?

Publicerad av schweinsteiger på 7 oktober, 2010 vid 14:57

jag kör en north rebel och tillhörande 5th element bom från 2007 eller 2008 tror jag det är.

jag upplever att det är väldigt svårt att justera för mer power igen efter man dragit i depower linan. Jag har svårt att få ur linan ur cleaten, kanske för att jag inte når riktigt eller är den bara svår att justera tillbaka?

Kan jag korta linan på något sätt så att jag får cleaten närmare mig och på så vis når bättre? Får ett kortande av linan några andra följder och isf vilka?

sl0k svarade 15 år sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • pepa

Medlem
    7 oktober, 2010 vid 14:58

Det är bara att mecka på. Se bara till att alla fyra linor kortas lika mycket och inte bara depowerlinorna.

• pripps

Medlem
    7 oktober, 2010 vid 17:51

Kör rebel 2010,tycker också att det kan vara jobbigt ibland! Om man drar max depower låser sig linan i cleaten. det är lättare om man sparar 1 cm ! Då kan man dra i linan så att den släpper ! Tror inte det beror på armarna 🙂

• sl0k

Medlem
    9 oktober, 2010 vid 10:46

Har lite samma problem jag, kör en Rebel 2010 med trustbar 2010. Är 186cm lång så tror inte jag har kortare armar än medel direkt.
    Lättare om man faller av lite först och inte kanta brädan för att släppa på trycket i linorna lite så når jag lättare. För att släppa depowern drar jag den mot mig först och sen utåt så släpper den helt.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing för korta armar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.