Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing För liten bräda.

• För liten bräda.

Publicerad av anonym-anvandare på 2 maj, 2003 vid 09:26

Tjena!

Till att börja med ska jag väll nämna att jag är en nybörjare. Har inte surfat så där jätte mycket. Men jag har en prom som jag har flutit omkring lite på.

Sen är det så här att jag har även en liten 97 (tror jag) liters mistral screamer från 98. Denna bräda har jag haft ute 2 ggr. Bägge gånger sjönk den som en sten. Nu har kanske inte jag berättat hela sanningen. Jag väger några kilo, straxt över 100 kg.

Så om du har en något större bräda, ingen pråm, men lite större. Det får inte vara en floater eller liknande. Inga centerbords brädor. Gärna en frestyle, men med lite fler liter. Hör av dig till mig då. Min bräda e tok fin, om inte din skulle vara det så är en bom mycket välkommen som ”mellan lägg”.

Hör av er!

/Hellgren

anonym-anvandare svarade 22 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • calle_b

Medlem
    2 maj, 2003 vid 11:26

Goddagens!

Nu reserverar jag mig för att ha fel, men ändå,här kommer tanken:

OM inte jag minns helt galet, så är Mistral Screamer en ruggigt rolig bräda i hårdare vindar, och ska tydligen segla förbaskat bra. Att den senare har en volym som ligger under din vikt är intressant, och jag förstår problemet.

OM jag var du så skulle jag ändå fundera på att behålla brädan för hårdare vindar och säkrare framtid, då du har utvecklats. Nu vet ju inte jag hur duktig du är osv, men jag tror att du kommer få väldigt roligt på den lilla rackarn NÄR det blåser. Annars kan jag rekommendera en bräda runt 120 liter, då någon större freeride, freestyle.

Har hört mycket gott om Starboard Carve 121(?) liter. kanske något?

Lycka till!!

• anonym-anvandare

Medlem
    2 maj, 2003 vid 13:59

Hej igen!