Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › förbannad
- 
okej att man hittar mjölkpaket i vattnet men vad jag tycker är väldigt konstigt är när man är på en holme i skärgården och hittar (jag skämmtar inte) ett kylskåp och en spis på en helt nedoljad strand. Väm skulle lixom få tanken att dumpa ett kylskåp och en spis i havet?? 
- 
MAn blir beklämd när man ser det. Dessa svin skulle ha hårda straff. 
- 
Håller med om att den nuvarande trenden är vansinnig, trots att jag varit med om att utveckla Volvos XC90. Men ett vinstdrivet företag måste se kunden som den som har rätt. Utan marknad, inget företag. USA har skapat SUV-trenden, tack vare den billiga bensinen. Man kan ju försöka göra bilen så miljövänlig som möjligt inom sin klass, något som också är ett säljargument. 
 Men mest optimalt vore om alla körde omkring i snåla småbilar, men idag finns ingen marknad för en liten tillverkare som Volvo.
 Det kan iofs se helt annorlunda ut om 10 år när oljan börjar ta slut. 😛
- 
Apropå hårda straff  Jag förstår fullt ut hur det är med företag idag, inget företag eller person kan själva göra speciellt mycket faktiskt, förutom att TCO-märka sig (införa godkända miljöledningssystem) och jobba så gott man kan. Men det är inte så vi ska förändra marknaden.. Det är ett politisk beslut att komma tillrätta med detta, och alla som vill kan påverka vilka beslut som tas, kanske inte personligen(?), men en bred folklig vilja och förståelse för en omställning ger utslag på politiker! Det engagemanget hos oss människor finns inte/är inte tillräckligt stort idag eftersom vi helst inte vill ändra vår livsstil! Jag har inte ens tagit körkort än, och är rädd för vad oljebristen kommer innebära för möjligheten att komma till surfet i framtiden. Därför tycker jag att vi förbereder oss så att vårt samhälle kan bli starkare när omställningen kommer. 
- 
usa krigar fan inte för att få billigare bensin. om det var så hade dom inte behövt kriga. dom ahde bara kunnat häva sina sanktioner, som stoppade irak från att sälja olja. Usa krigar för att slå ihjäl kulturen i irak och få ännu fler att köpa hela deras globaliseringskonceptprodukter. Oc det systemet sitter man och stödjer, känns ju egentligen för jävligt. Men som sagt. det var ren nedskräpning i naturen det handlade om. om inte hårda straff räcker så känner jag stora killar i läder med andra hårda grejer…   
- 
Fick åka med en hybridbil häromdagen, en ny upplevelse som gjorde intryck. Drog ca 5liter på 100km när bensinmotorn var igång, under 60km gick den på el så länge det räckte. Slog om till bensin när strömmen tog slut som samtidigt laddade upp batt igen. Och stoppa in sladden när man kom hem. Det är nog framtidens koncept ett tag till (någongång måste vi väl upphöra helt med oljebaserade produkter) men hua vad dyr den var…..300 000kr för en lite Toyota stor som en micra! 
 Just det…en ytterligare rolig detalj, när man stod still stängde motorn av, för att sedan rulla igång på el igen…..tyst och rent. Perfekt för storstadsköer.
- 
Men ärligt talat, kanske är en ljus framtid vi har  Tänk att alla transporter måste drivas för segel på vatten eller i luften med stora seppelinare.. jobbade man på det skulle nog rätt avancerade science fiction grejjer (typ waterworld, som dock hade en del ”olja” i bilden) kunna uppfinnas! Tänk att alla transporter måste drivas för segel på vatten eller i luften med stora seppelinare.. jobbade man på det skulle nog rätt avancerade science fiction grejjer (typ waterworld, som dock hade en del ”olja” i bilden) kunna uppfinnas! Marknaden för lätta färdmedel skulle ge oss surfare en chans att uppfinna nya grejjer, va de nu må vara.. Men  problemet kvarstår, utan olja blir det svårt att tillverka dessa grejjer.. problemet kvarstår, utan olja blir det svårt att tillverka dessa grejjer..Nej, upp med hakan, vi har ju varandra  Hopp S på Sourf, D levR man länge på! Hopp S på Sourf, D levR man länge på!
- 
det är väl för fan bra att USA krigar för att slå ihjäl sadams jävla kultur. 
- 
Bu(r)sh hade nog ingripit tidigare om de hade varit endast för att rädda människor från en diktator, (USA verkar ha tillsatt diktatorer lite här och där på bekostnad av demokratiskt valda: Pinochet t ex).. USA har alltså ”lite” svårt med synen och förståelsen av demokratin, vilket inte blivit bättre eftersom de gjorde som de ville utan omvärldens och FNs stöd i Irak… USA består av godhjärtade människor, med alla äro vi olika hjärntvättade.. var och en tror att hon/han har rätt, men jag kan ha fel!? Det var allt från smurfnytt, Hej & Goddag!   
- 
JOHN_J_RAMBOGäst24 maj, 2003 vid 15:15Lägg av nu för tusan!  
 Ni kan väll snacka om ovesentliga saker på telefon om ni är så insöade i det.
 Hitler är så långtifrån surfen så det inte är värt o nämna hans namn här inne..
- 
Vem vet Hitler kanske kunde blivit en tumärkt surfare om han övat lite..!!!!! 
- 
JOHN_J_RAMBOGäst24 maj, 2003 vid 17:01inte med hans järnkappacitet! 
 Om han inte kom underfund med vad han igentligen sysslade med hur fan skulle han ens klara av att få upp seglet ur vattnet?????
Logga in för att svara.