Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Forsäkring som inkluderer kiteprylar

• Forsäkring som inkluderer kiteprylar

Publicerad av anonym-anvandare på 8 juli, 2005 vid 10:42

Jeg står och skal skifte forsäkring, och undrer vilke ni andre har, som inkluderer kiteprylar?

Och skal man gi det et namn som kiteboarding eller likn. för inte at blive betragtet som Windsurfer (er dyrere i Danmark, vet inte om det er det samme här?)

Tak för svar

Lars

anonym-anvandare svarade 20 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    8 juli, 2005 vid 17:52

Svar till:

Jeg står och skal skifte forsäkring, och undrer vilke ni andre har, som inkluderer kiteprylar?

Och skal man gi det et namn som kiteboarding eller likn. för inte at blive betragtet som Windsurfer (er dyrere i Danmark, vet inte om det er det samme här?)

Tak för svar

Lars

[/ QUOTE ]

Ingen som har kite inkluderet i deres forsäkring confused.gif

• denrica

Medlem
    8 juli, 2005 vid 19:03

Vi har lagt till Allriskförsäkring i vår hemförsäkring. Täcker skador och annat upp till 30 000:- SKR.
    Kanske kan vara nåt? confused.gif

• bohm

Medlem
    8 juli, 2005 vid 19:43

E du säker på att den täcker kite?? Jag frågade mitt bolag och jag fick rådet att täcka en småbåtsförsäkring… dessutom skrev dom in ett tillägg där det står specifikt att det gäller kitesurfing… kostade typ 200 per år… jag har Salus Ansvar genom mitt fackförbund…

ring runt bland försäkringsbolagen och förklara att du sysslat med en ”seglings-sport” där man använder typ ”segel” och åker på en bräda… men be dom skriva in kitesurfing i försäkringsbrevet…. annars kanske det inte gäller….

• anonym-anvandare

Medlem
    8 juli, 2005 vid 22:49

jag knäckt min rrd bräda …men vi har en allriskförsäkring hos folksam som täckte det ..har nu en sprillans ny Matrin vari modell 132 ..som jag fick istället.

• patrikol

Medlem
    9 juli, 2005 vid 00:28

Fan va gött!
    Folksam har tidigare inte tagit i kite utrustning eller surfgrejer för den delen det ända dom ersatte för typ 1 år sedan var wakeboards undrar när dom ändrade på det värt att kolla upp.
    Henke knäckte sin bräda precis och fick inte ut en krona hans försäkringsbolag gäller inte kiteutrustning alls precis som dom flesta andra!
    Kul at folksam har tagit sitt förnuft till fånga!
    Trodde aldrig att dom skulle ändra på det!

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juli, 2005 vid 01:26

allriskförsäkringen täcker dock inte hur mycket osm helst tror dom betalar ut upp till 10000 …men dom vill helst inte betala nåt, det skall först kollas upp om det inte går att laga och det ska vara styrkt av ngn som kan sina saker ..men i mitt fall var det självklart… den hade blivt ganska kort isofl, men men fick 2000 sen fick man skicka in kvittot på den nya bärdan så pröjsar dom resten .d.v.s. din gammla bräda minus värde minskningen (1 år i mitt fall) m.m.
    sen fick jag ett bra pris på min nya brädan hos surfers osså, reedit schyssta boys där ! och snabb leverans!

• patrikol

Medlem
    9 juli, 2005 vid 01:27

Gött! smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juli, 2005 vid 08:00

Kul, tack för svar wink.gif

Lars

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications