Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Förslag på uppskjuten speedtävling i Klagshamn
-
Förslag på uppskjuten speedtävling i Klagshamn
Publicerad av andersbq på 9 juni, 2008 vid 17:35Nu när Lomma/Klaghamn mojnade in, föreslår jag att Klagshams planerade speedtävling den 13-14/9 blir en officiell deltävling i speedcupen.
Så gjorde vi förr, t ex så flyttades Surf Sports Cups slalomtävling från juli till september flera gånger. Nån som tycker detsamma?tobhed svarade 17 år, 4 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Helt ok för mig (som inte hade möjlighet att åka till Skåne helgen som var..)
-
Kul att höra 🙂
Jag är inte helt säker för årets tävling men formatet på Klagshamn Speed Contest möjligt skiljer sig från F2 Speed Challenge. Förra året så lyckades vi skramla ihop en tidtagningsutrustning, och jag tror att målet är att göra det samma i år. Detta är inte bestämt än, Tobbe håller i taktpinnen.
Oavsett är målet det samma, att vara snabbast, så ur den synvinkeln så borde tävlingen vara värdig. Sen och andra sidan behöver man en sanktion från SVF för att köra SWT, tävlingen är dock inplanerad i den stora kalendern.
-
Pratade med Putte om förra året, och det var ju lite småstruligt med fotocellerna. Tyckte det lutar åt GPS i året upplaga.
-
Bra idé tycker jag, är på semester med familjen men ska tänka igenom och återkomma. Jag är inte bunden på någotvis av att det ”måste” vara fotoceller som förra året. återkommer….
-
Surferboy;478150 wrote:Meddela mig om ni är intresserade.
Du har mail
Logga in för att svara.