Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Första bädan – ny eller begagnad?

• hbgkitare

Medlem
    16 juni, 2008 vid 10:18

@Chuckey 475326 wrote:

Var nere hoss fahlens nyss, han kunde ge mig några sjyssta deals faktiskt.

Är denna bräda från surfers något att rekomendera?
    http://butik.surfersparadise.nu/product_info.php?cPath=23_76&products_id=673

Är inne på andra säsongen med min Custom 133 -07 och är helnöjd!

• haze

Medlem
    16 juni, 2008 vid 10:19

Varför inte testa brädorna först? Kan göra det hos Fahlens. Vet inte om du kan göra det hos Surfers men förmodligen iaf. Finns en Sol bräda att testa i Läjet om 1 timme ungefär.

• chuckey

Medlem
    16 juni, 2008 vid 10:57

Tack men jag tror inte jag känner så stor skillnad i och med att jag kanske lyckats köra 3 m max

@Haze 475335 wrote:

Varför inte testa brädorna först? Kan göra det hos Fahlens. Vet inte om du kan göra det hos Surfers men förmodligen iaf. Finns en Sol bräda att testa i Läjet om 1 timme ungefär.

• nic

Medlem
    16 juni, 2008 vid 11:07
    Chuckey;475348 wrote:
    Tack men jag tror inte jag känner så stor skillnad i och med att jag kanske lyckats köra 3 m max

Jättemånga gillar Nobile 666 (och du får gärna känna på min med) men visst gå in å va lite tuff mot fahlen så får du nog en bra deal på en annan bra bräda och som nybörjare är vikten den största skillnaden du enkelt känner. Den känner du tom inne i affären (jämför med pads på). Köp inte större än du behöver men 130×39 är klassiskt å bra.

nic

• gh0st

Medlem
    16 juni, 2008 vid 11:44

Personligen gillade jag inte custom 06. Har inte provat 07:an.

• chuckey

Medlem
    16 juni, 2008 vid 13:11

http://0108dev.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/17120/cat/10

skulle denna brädan funka? vad gör det att den är av aluminium?

• skanepaul

Medlem
    16 juni, 2008 vid 13:17

Få tag i en Naish THorn 07 eller 08, assköna!!

• skotten

Medlem
    16 juni, 2008 vid 14:11

yeah take the thorn, easy choice

• sourra

Medlem
    16 juni, 2008 vid 14:23

Ja jävlar sån gottig bräda! Och SOL:en går inte av för hackor den heller om man inte har lika högt uppskruvade freestyleambitioner.

• gh0st

Medlem
    16 juni, 2008 vid 14:33

Som sagt, det är en smaksak. Personligen är Flexifoil DELTA min favorit.

• larssa

Medlem
    16 juni, 2008 vid 17:55

@Chuckey 475391 wrote:

Funkar säkert ypperligt!
    Tror inte det spelar så stor roll vad för bräda du köper som första. Du lär dock provat en hel del olika och veta mer vad just du gillar tills du köper din andra bräda. Mina personliga favoriter är crazy fly, underground flx och Nobile 555.
    Lycka till!

• zilversurfarn

Medlem
    16 juni, 2008 vid 20:15

Visst är det kul med nya prylar, men personligen skulle inte jag satsa på en ny bräda som total nybörjare om den inte kommer i ett bra paketpris med kiten.

Är inte nåt fan av Cabrinha Custom själv men jag vet att många gillar den. Köp nåt billigt och lär dig att åka. Prova sen så många olika brädor och kiter du kan när du är varm i kläderna, innan dess är det svårt att veta vad som är bra och mindre bra för dig.

• debkausf

Medlem
    16 juni, 2008 vid 20:52

@Chuckey 475326 wrote:

Var nere hoss fahlens nyss, han kunde ge mig några sjyssta deals faktiskt.

Är denna bräda från surfers något att rekomendera?
    http://butik.surfersparadise.nu/product_info.php?cPath=23_76&products_id=673

Sjukt bra pris på en kanonbroda! dessutom ny!

• debkausf

Medlem
    16 juni, 2008 vid 21:02

@Chuckey 475391 wrote:

Har en av dom tre som finns i swedala. Kör andra säsongen med den nu o kommer nog inte byta än på ett par år eftersom jag e toknöjd. Vad gäller alubotten så är det allra fräckaste att man kan göra solkatter i solnedgången!!:grin:

• chuckey

Medlem
    16 juni, 2008 vid 22:26

@debkåusf 475580 wrote:

Har en av dom tre som finns i swedala. Kör andra säsongen med den nu o kommer nog inte byta än på ett par år eftersom jag e toknöjd. Vad gäller alubotten så är det allra fräckaste att man kan göra solkatter i solnedgången!!:grin:

Finns det bara tre stycken i sverige? :ooo: de låter ju helgrymmt isåfall. stå ut ur mängden e grymmt, har själv en rosa / guldig rrd hyptertype 😀

Är den svår att lära sig på för en nybörjare? jag köper gärna en bräda jag kan ha länge men den ska ju inte vara omöjlig att lära sig på

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Första bädan – ny eller begagnad?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.