Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Första intrycket av -04 NORTH ”DUKE”

• Första intrycket av -04 NORTH ”DUKE”

Publicerad av voodoo på 27 augusti, 2003 vid 15:48

Fick äntligen testa mitt nya segel -04 North DUKE 5.0 och är VÄLDIGT nöjd!
    Fick testa det från marginell vind till extremt överriggat!
    Seglet känns i första hand extremt lätthanterligt, snabbt, tidig planing och superbalanserat i alla register, det högt skurna underliket känns väldigt bra då man kan svänga hur tajt som helst utan att seglet tar i vattnet… jag har INGA som helst negativa kommentarer utan jag är bara alldeles LYRISK smile.gif

calle_b svarade 22 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 16:49

Tjena Vodoo,

Provseglde Duke 6,7 och 6,2 i början av Juli nere i Grekland och blev faktiskt riktigt förvånad när jag upptäckte att det var ett våg/freestylsegel. Jag tyckte att det var sjukt mycke drag i dom, hade seglat nya Disco 6,9 precis innan och klev på en 6,2 direkt och hade nästan samma drag i det. Fast för min smak känns de större storlekarna(har bara provat dom)lite för mycke freeride för min smak, ( obs smaken är ju något personligt). Håller med om att de är ett mycket bra segel, och jag lyfter på hatten för North nya design och färgsättning. De känns inte riktigt lika ”Tyska” längre.
    // Johan

• voodoo

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 17:37

Klart dom ska kännas lika wink.gif
    DUKE i stl 6.2/6.7 är Disco betonade och skiftar sedan mot Tripple X i mellanstl och Instinct i de små storlekarna!
    Och jag kan iallafall garantera att det finns ingen tillstymmelse till freeride i 5.0:an wink.gif

• voodoo

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 18:20

En liten bild från testet wink.gif

• oscar

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 19:19

Enfots grubby eller? Världscupen nästa! wink.gif

• calle_b

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 20:12

Kul att höra! Nu blir de till o spela på bingolotto o köpa hela linjen från 3.5-7.0(?).

Glatt att höra! Bra jobbat north!

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Första intrycket av -04 NORTH ”DUKE”

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.