Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing första kiten.

• första kiten.

Publicerad av ohlen på 31 juli, 2008 vid 20:47

hej. har precis börjat med kite och ska snart köpa min första men vet inte riktigt vad. är 16 år och har inte så mycket pengar att röra mig med. men vad är bäst, att satsa på helt nytt eller köpa beg? :confused2:

kanske finns någon som har ett kitepaket till försäljning i skåne(12a)?

mvh carl

zilversurfarn svarade 16 år, 9 månader sedan 8 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • nic

Medlem
    31 juli, 2008 vid 21:19
    ohlen;486163 wrote:
    hej. har precis börjat med kite och ska snart köpa min första men vet inte riktigt vad. är 16 år och har inte så mycket pengar att röra mig med. men vad är bäst, att satsa på helt nytt eller köpa beg? :confused2:

kanske finns någon som har ett kitepaket till försäljning i skåne(12a)?

mvh carl

Om du har ont om pengar ska du köpa beggat. Finns många trådar här på forumet som behandlar det ämnet så starta inte en till. Plugga på å spara några tusen eller om pappa betalar.

Börja med att förstå skillnaden med C-kite (som du inte vill ha) bow och hybrid (som det i praktiken inte är stor skillnad på för dig)

Om du bara köper en kite gå aldrig ut i för mycket vind bara för att du bara har en storlek. Och att gå ut å harva i för lite vind är i bästa fall bortkastad tid för en nybörjare. Gå kurs så du snabbt kommer igång. Gå en kurs med få deltagare gärna 2 per instruktör, dvs välj inte de största skolorna.

Ozone har gjort bra kitar ända sedan deras första 2006 å de kan man hitta med en bra kvalitet/pris-ratio.

nic

• skotten

Medlem
    31 juli, 2008 vid 21:44

send a mail to info@kiteboarder.se say what you have to spend and we come back to you with some options.

• blackadder

Medlem
    31 juli, 2008 vid 22:05

Jag har en tolva till salu här på steffo. Bor ej i skåne dock men det är en jävla fin kite. Du kan få en bräda med om du är snäll.

• debkausf

Medlem
    1 augusti, 2008 vid 05:56

Köp cabrinha!!!! dom är helt överlägsna alla tisseltasselmärken! Satsa på en swithblade 2008, dom säljs för halva priset på köp o sälj just nu efter som 2009 års modell(swithblade ids) kommer 10 augusti till surfers paradise! Ett riktigt bra köp enl. mig!

• kvabbso

Medlem
    1 augusti, 2008 vid 06:44
    debkåusf;486235 wrote:
    Köp cabrinha!!!! dom är helt överlägsna alla tisseltasselmärken! Satsa på en swithblade 2008, dom säljs för halva priset på köp o sälj just nu efter som 2009 års modell(swithblade ids) kommer 10 augusti till surfers paradise! Ett riktigt bra köp enl. mig!

kan inte annat än hålla med switchblade är yberstabil och stryktålig, En kite alla bore köra faktiskt 😀

• ohlen

Medlem
    1 augusti, 2008 vid 10:16
    debkåusf;486235 wrote:

men asså halvapriset låter bra men kostar en ny kanske 14000 eller?

• rimsson

Medlem
    1 augusti, 2008 vid 16:04

http://www.kiteskolanbastad.se

Själv har jag en aldrig använd North Rhino 2007 till ett riktigt kanon pris.
    Bräda kan jag också fixa billigt, bara o höra av 0733 104801 (Båstad)

• zilversurfarn

Medlem
    1 augusti, 2008 vid 18:04

Huggsexan är igång… 🙂

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing första kiten.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.