Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Första vågis? lite frågor

• Första vågis? lite frågor

Publicerad av anonym-anvandare på 30 december, 2003 vid 11:45

Hej

Har i tankarna att till våren skaffa mig min första vågbräda. Har lite funderingar kring lämplig volym..och vilken typ som kan tänkas passa..väger 85kg och tänker segla med den på västkusten, närmare bestämt runt halmstad. Den bräda jag kollat in mest är en Maui Force 87L 2002, Vad finns det att säga om den? är den extremt svårkörd? erfarenheter?

Kör idag omkring på en starboard carve 121L och har segel ner till 5,9 tänkte komplittera med ett 5.0 att ha till både våg brädan och min freeride. Hur mycket vind krävs det för att komma igång med ett 5.0 (search 03) ungefär?

Fler tanker och funderingar mottages gärna?!

Mvh
    Johan

anonym-anvandare svarade 21 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • basse

Medlem
    30 december, 2003 vid 12:00

Tja,
    jag handlade min första vågis sommaren 02. Väger som du och köpte en RRD Cult 55’a. Är riktigt nöjd med den. Har iof inte kört några andra vågisar så det är väl mer att man kollar pris och volym första gången man handlar en vågis skulle jag tro. Jag gjorde såa tt jag handlade billiga segel för att kunna lägga mera pengar på brädan istället.

• anonym-anvandare

Medlem
    30 december, 2003 vid 13:14

surfstore-test

Inte exakt samma bräda men den verkar ju jävligt sjysst:
    ”Maui Force is also extremely forgiving and comfortable, far from it being ’experts only’ anyone could sail this with absolute ease.”

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications