Jag måste bara komma med en anekdot som tyvärr kanske kan sprida ljus över saken.
Förra sommaren satt jag på en soptunna och glodde vid Toftastrand i väntan på vind. Kiten låg på land och brädan vid strandkanten. Drömde om feta waves och en massa vind, stirrande ut över vattnet. Efter att tag gav jag upp, hoppade ur våtdräkten och började packa ihop grunkorna. Då upptäcker man det märkliga, brädan e väck???
Spejade längs strandkanten, ingen bräda. Blickade över östersjön, ingen bräda. Började lätt upprörd vandra längs stranden intensivt gloende över vattnet, ingen…
Efter typ 100 m kollar jag som av en slump upp på stranden, Brevid en annan vält soptunna skymtar man något. Jo jo, där ligger ju min bräda slängd?!
Hur är detta möjligt, jag satt typ mindre än 30m från den hela tiden. Jag såg ingen på stranden (det kan ju ha att göra med det tidigare nämnda drömmandet). Men den som plockat upp vad dom förmodligen trodde va rysk drivved, borde ju ha kopplat när dom såg snubben i våtdräkt och 16M kite på stranden eller?
Jaja, det jag vill säga är att nån förmodligen plockat din klenod och tyckt att det va fin drivved som man kunde ha på väggen eller nåt. Sorry dude.