Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing försvunnen bräda

• försvunnen bräda

Publicerad av yeeah på 27 april, 2004 vid 18:28

jaha så har man tappat bort sin första bräda! fy satan frown.gif
    det va en liquide force picklefork 161 den försvann vid JP idag runt 6-7 snåret…
    gissar att den är påväg till danmark eller landskrona vid det här laget. fattar inte alls hur det kunde försvinna, lag på en sandbank när jag fixade kiten även om den drivit iväg så borde jag sett den, va spegelblankt.
    nåja om ngn hittar den så blir jag superglad, skicka ett mess här eller ring 0731-500080
    /Jakob

patrikol svarade 21 år sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • stellan

Medlem
    27 april, 2004 vid 20:25

tradit…. gör som jag märk dina prylar med telenr. I ditt fall bör nog +46 vara med då den lär vara ut på äventyr i europa…

• backe

Medlem
    28 april, 2004 vid 15:30

Jag måste bara komma med en anekdot som tyvärr kanske kan sprida ljus över saken.

Förra sommaren satt jag på en soptunna och glodde vid Toftastrand i väntan på vind. Kiten låg på land och brädan vid strandkanten. Drömde om feta waves och en massa vind, stirrande ut över vattnet. Efter att tag gav jag upp, hoppade ur våtdräkten och började packa ihop grunkorna. Då upptäcker man det märkliga, brädan e väck???
    Spejade längs strandkanten, ingen bräda. Blickade över östersjön, ingen bräda. Började lätt upprörd vandra längs stranden intensivt gloende över vattnet, ingen…
    Efter typ 100 m kollar jag som av en slump upp på stranden, Brevid en annan vält soptunna skymtar man något. Jo jo, där ligger ju min bräda slängd?!
    Hur är detta möjligt, jag satt typ mindre än 30m från den hela tiden. Jag såg ingen på stranden (det kan ju ha att göra med det tidigare nämnda drömmandet). Men den som plockat upp vad dom förmodligen trodde va rysk drivved, borde ju ha kopplat när dom såg snubben i våtdräkt och 16M kite på stranden eller?

Jaja, det jag vill säga är att nån förmodligen plockat din klenod och tyckt att det va fin drivved som man kunde ha på väggen eller nåt. Sorry dude.

• yeeah

Medlem
    28 april, 2004 vid 15:35

mm det kändes som det va ngn som tagit den tycker inte att den borde ha försvunnit så snabbt men men…

det är ingen som vet vem bonden som har åkrarna ute vid JP är? desperat tanke om att ha kanske kan ha sett den…

/jakob

• patrikol

Medlem
    28 april, 2004 vid 16:28

Kör dit och prata med honom dom brukar ha koll på det mesta fråga i närmsta hus. Frågan är ju fri. Lycka till. Blev i vintras av med min bräda i Ljunghusen mycket vågor kallt och blåsigt fick ha hjälp av en surfpolare ”Sidpiraya” stod på vallen och pekade viket håll jag skulle simma såg ju inget nere i vågdalen! Cirka 150 m ut fick jag äntligen tag på den hade inte vallen varit där hade jag aldrig hittat brädan igen. Så numera har jag alltid ett par simmfenor i bilen så att jag snabbt kan komma ut till brädan!

• pjoter

Medlem
    28 april, 2004 vid 21:05

satte min radiostyrda vågsurfare i tång i höstas så den försvann utåt vatten. Detta var vid stranden som e mellan lomma å malmö å den e ju inte helt kort.. (iaf inte i en bohuslänings mått).
    efter 1 mån ungefär råkade jag hitta den då jag gick längs stranden. den va ungefär 40cm lång å låg inrullad i sjögräset..
    Baa man har hoppet kvar så kan man hitta allt!!

• patrikol

Medlem
    28 april, 2004 vid 21:17

Gött! smile.gif

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing försvunnen bräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.