Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Försvunnen gelcoat?!

• Försvunnen gelcoat?!

Publicerad av anonym-anvandare på 1 maj, 2003 vid 19:39

Tjolaflöjt!!

Min Fanatic sting ray som e en carbonsandwich konstruktion
    har fått sig några små törnar så den vita färgen(gelcoaten)
    e borta på ett par ställen.Det är alltså inga kross skador och carbonen under e oskadd.
    Då e frågan suger carbon åt sig vatten på nått sätt? ska man fylla i med ny gelcoat på nått sätt eller e det bara å skita i allt å bara köra vidare?!?!

Henke (som tycker detta forum håller världsklass) cool.gif

lars_k svarade 22 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • ola_p

Medlem
    1 maj, 2003 vid 19:43

Det farliga är om det kan komma in vatten till skummet. Låter inte som så är fallet. Leta reda på ngn bra färg å fyll i… såna lackstift som det finns till bilar brukar funka finemang..

• lars_k

Medlem
    1 maj, 2003 vid 19:48

Efter vad jag förstått är laminat aldrig helt täta. Vatten diffunderar sakta in längs fibrerna. Låt torka ut ordentligt och lägg i ny gelcoat, eller lacka med nån 2 comp färg.

• anonym-anvandare

Medlem
    1 maj, 2003 vid 19:52

Tack boys!!Hoppas för er skull att det blåser imorrn medan jag står å duttar i färg i brädan istället för att va ut på vågorna!!Suck! ooo.gif

• lars_k

Medlem
    1 maj, 2003 vid 20:02

Så kanske du lär dej att vara lite mer rädd om brädan i fortsättningen! …hehe…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications