Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Förvaring av segel

• Förvaring av segel

Publicerad av simmer på 30 oktober, 2005 vid 21:06

Spelar det nån roll hur man förvarar seglet och brädan? Är det ok att ha de i ett ouppvärmt förråd över vintern..? Eller är det bättre att förvara de i rumstemperatur.

rasmus_w svarade 20 år sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • rasmus_w

Medlem
    30 oktober, 2005 vid 22:46

Är grejorna torra är det inga problem. Segel tror jag inte är några problem även om de är fuktiga och upplever några månader som isklumpar, men det är inget jag vågar garantera.

Ligger brädan i en fuktig boardbag finns risken att lacken blivit bubblig när du plockar fram den nästa år. Det hände en av mina brädor. Min gissning är att det beror på nåt liknande det som kallas ”plastpest” på båtar, symptomen är väldigt lika, tar man hål på bubblorna kommer det ut nån gulaktig vinägerdoftande vätska. Fast det kan ju ha sina fördelar med, du kan börja kalla brädan ”näcken” och berätta hur skönt det är med en knottrig bräda.

Är det vatten inuti brädan kan det säkert gå hur illa som helst.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications