• fotstroppar

Publicerad av anonym-anvandare på 17 juli, 2003 vid 15:42

Hur sitter fotstropparna fast på nyare brädor? Jag har en gammal Tiga 280 slalom bräda och kör med men stropparna är så slappa att de knappt går att få i fötterna. På min brädan sitter dom fast med stora skruvar (?) är de likadant på nya brädor så man kan byta bara? Ingen som säljer ett par stroppar eller vet var de kostar??

christian svarade 21 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    17 juli, 2003 vid 19:37

skär ut den rundade formen från en plastburk med bra styvhet, stoppa in i stroppen, det håller upp stropparna rejält och kan vara en första åtgärd, inte ultimat men ändå ganska ok till att börja med, jag tog en frysburk, det gick utmärkt
    mvh

• surfen

Medlem
    17 juli, 2003 vid 19:39

Det kan du köpa på dom flesta butiker med surfprylar det kanske inte står tiga på dom men det har ju ingen betydelse?
    Brukar kosta runt 250 till 1000kr beror lite på märke. Tips är det inget annat fel än att dom hänger så ta en gammal plast flaska till spolarvätska eller något annat. Klipp till plastband som är lite längre än din stropp 1cm ungefär och lika bred öppna vaderingen och sätt dom underst mot din fotsida det brukar lyfta stroppen rätt bra! grin.gif

• christian

Medlem
    18 juli, 2003 vid 10:01

Hej

Skall du byta stroppar kan jag verkligen rekommendera ett par NP Anatomic. Det är de överlägset skönaste stroppar jag har provat. Det blev en ny bräda!!
    Mycket bättre passform och justeringsmöjligheter än Da Kine Contour. Vet ej om de finns hos alla handlare men Åke på HSF har dem hemma.
    http://www.hsf.artisan.se

MVH

/Christian

• johan

Medlem
    18 juli, 2003 vid 12:41

På vilket sätt skiljer dom sig justeringsmässigt mot Da Kines ?

Johan

• christian

Medlem
    19 juli, 2003 vid 19:27

Da Kine kan du endast justera storleken på genom att använda en skruvmejsel. NP Anatomic än konstruerade som vanliga stroppar med den skillnaden att du även kan justera öppningsvinkel på stroppen med hjälp av karborrebanden. Rätt inställda känns de som dina gamla favorittofflor ! 🙂

MVH

/christian

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.