Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Fotstroppar till Picklefork??

• Fotstroppar till Picklefork??

Publicerad av anonym-anvandare på 29 juli, 2003 vid 22:14

Hej!

Skulle behöva lite tips på bra fotstroppar till min picklefork 161. Har tittat lite på scandal bindningen, är den något att ha? Fästena på den verkar smidiga eftersom man kan justera vinkeln som man vill.
    Har även tittat på lösa stroppar som X-shooter och Dakine, men dessa kräver väl separata ”pads”. Hur fäster man dessa bindningar på en picklefork och går det att justera vinkeln (stansen) på dem??
    Tacksam för lite hjälp…

/Rickard

casper svarade 22 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    29 juli, 2003 vid 23:00

picklen är int egjord för att köra med stropapr på, köp ett par ordentliga wake bindingar o en 140 pickle det e grejer det!

• anonym-anvandare

Medlem
    29 juli, 2003 vid 23:34

picklen fetaste bradan i stan…satt non go platta unnerti, det mesta duger yeah

• casper

Medlem
    30 juli, 2003 vid 06:24

Jag har Local Spirit wake platta med kite stroppar att sälja. Kolla på http://www.surfersparadise.nu under kite tillbehör. jävligt sköna.
    Patric
    0709973035

• anonym-anvandare

Medlem
    30 juli, 2003 vid 07:44

Köpte själv pickle med scandal-bindningen precis å det funkar perfekt. Ser inte varför man skulle behöva en wakebindning…

Det finns en sak att varna för! Den lilla plastringen som bandet löper igenom har en tendens att gå itu (hört om fyra fall inkl mig själv) Men det är ju bara att ersätta med nåt annat i så fall…

/K

• anonym-anvandare

Medlem
    30 juli, 2003 vid 08:40

ringen…bandet…? hoppas du inte kör med leash…picklen har skördat en del offer med leash, tjickatjing, 20 stygn i huvudet…

• anonym-anvandare

Medlem
    30 juli, 2003 vid 08:47

Nej, leash tror jag inte heller på! Ringen jag svamlar om är den som bandet som man spänner stroppen med, löper igenom… men händer det så händer det… hur som helst en bra bindning!

/K

• kitelife

Medlem
    30 juli, 2003 vid 09:52

kanske ett par sånna här? … för 700 spänn är dom dina redan idag…

• anonym-anvandare

Medlem
    30 juli, 2003 vid 10:47

Jag kör just nu med ett par wake-bindningar (super suction). Det funkar bra när man kör men det är ett jäkla strul vid start och landning…
    Egentligen borde man väl kunna använda plattan från en kaserad wake-bindning och sätta stroppar på?

Hur mycket ska du ha för dina Local Spirit bindningar Patric?

/Rickard

• anonym-anvandare

Medlem
    30 juli, 2003 vid 11:03

hur gör ni med wakebindningar om ni känner att ni kommer baila? landar på ryggen? aj…

• anonym-anvandare

Medlem
    30 juli, 2003 vid 11:17

pans grej såg bra ut

/mr skeptic annrs

• casper

Medlem
    30 juli, 2003 vid 12:04

500kr för dom.
    Patric

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications