Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Fotstropps storlek?
- 
		Fotstropps storlek?Publicerad av irritation på 19 augusti, 2005 vid 21:02Hur stor ska fotstropparna vara? Mitten av foten eller nära tårna? Gärna bild tack!  anonym-anvandare svarade 20 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar anonym-anvandare svarade 20 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
- 
			7 Svar
- 
Jag har mina så stora så att jag lätt får in hela foten. Bra för freestyle, men inte så bekvämt.. Förmodligen vill du ha dom ungefär så stora att lilltån sticker ut på andra sidan, det är en smaksak å kan skilja lite från bräda till bräda var man står bekvämt. 
- 
Jag är udda. Jag vill ha mina trånga. När jag provar andras brädor, tycker jag alltid att fötterna studsar runt i stropparna. Min princip är att om jag får in fötterna så långt om jag vill när jag står på stranden så kommer de kännas för lösa på vattnet. Väl på vattnet använder jag draget i seglet och motkraften från fenan för att pressa in fötterna 1-2 cm längre in än jag kan göra på land. Är det bara jag som gör så? 
- 
Nej jag har mina ganska tight oxå tycker det känns bättre, som du säger så känns de lätt som att man studsar runt i dem annars. 
- 
nån sa till mig att man ska ungefär se lill-tån 
 och så har jag nu , och det funkar bra:D
- 
Det stämmer nog, oftast kommer man något längre in i stropparna än man gör när man ställer in dom på land. 
- 
Det är väl ganska myket en smaksak med. Sen vad man seglar.. På min lilla vågis tex, måste jag nästan ha bakstroppen så stor att jag får in foten till vristen, annars blir den konstig att segla. 
- 
Tack =) Fixar nog så lilltån kommer in, låter fin fint!  
Logga in för att svara.