Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Frågor kring Habo?

• Frågor kring Habo?

Publicerad av brickan på 3 juni, 2005 vid 09:30

I helgen kommer det mycket folk till habo och många nybörjare.
    Jag har läst och förstått reglerna och tänker följa dessa men funderar på en del saker.

Tex i helgen kommer det troligtvis inte finnas några badgäster är det ändå förbjudet att åka på det avspärrade området?

I helgen kommer det en jäkla massa folk och om det inte finns övriga gäster får inte planen nedanför huset användas för riggning?

Hur ska man gå till väga om man vill surfa söder om habo då det kanske är fullt med surfare norr om stranden.
    Måste man ta höjd över hela det avspärrade området eller kan man gå i kanten med kiten till andra sidan pelarna?

Jag säger inte att jag tänker bryta mot några regler bara undrar om dom är flexibla då det inte finns några övriga gäster habo?
    Jag förstår om man inte vill ha luddiga regler och de regler som finns i dag är väldigt klara men sammtidigt vill jag se de som badar 1/5.

brickan svarade 20 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    3 juni, 2005 vid 09:52

Bra frågor.

Om vi alla rullar upp linorna på baren när man har landat kommmer vi kunna vara många fler på detta spot. Det tar 1 minut, max. Please!

TW

• stellan

Medlem
    3 juni, 2005 vid 10:25

Något avspärrat område, markerat med bojar finns inte ännu. Skulle det finnas badare i vattnet får vi helt enkelt köra efter en ”tänkt” avspärrning.

Riggningen ska ske till höger om minigolfen. DVS inte framför eller till vänster om cafet. Anledningen är att där kommer att vara en hel del husvagnar mm för helg campare. Sedan måste ikke kitare ochså ha någonstans att vara.

Detta gjorde vi förra sommaren och det fungarade fint.

Reglerna är inte bara till för se till ”Badares” intersse (några sådana kommer ej i helgen) utan för campare och annat strandfolk.

Väl mött.

• brickan

Medlem
    3 juni, 2005 vid 11:21

Gott om det då inte finns badare i helgen (vilket jag inte tror) så kan hela vattnet användas eller?

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications