Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Frakt, Vilka är billigast?

• Frakt, Vilka är billigast?

Publicerad av tim-eriksson på 24 november, 2007 vid 11:11

Vad är det billigaste stättet att skicka en vindsurfingbräda på? Har försökt ringt runt lite till bl.a. posten, bussgods men där är det rätt dyrt…

Några bra tips?
    Göteborg-linköping (ev uppsala)

borje svarade 17 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • booman

Medlem
    24 november, 2007 vid 11:41

Det finns ju flera transportfirmor, DHL tex, men jag tror nog att jämförelsevis,så hamnar Bussgods ganska långt ner i prislistorna. Bussgods Har oftast varit det billigaste alternativet för min del…
    Förutom ”privata” alternativ…

Ha de’

//BooMan

• tim-eriksson

Medlem
    24 november, 2007 vid 12:03
    BooMan;430351 wrote:
    Det finns ju flera transportfirmor, DHL tex, men jag tror nog att jämförelsevis,så hamnar Bussgods ganska långt ner i prislistorna. Bussgods Har oftast varit det billigaste alternativet för min del…
    Förutom ”privata” alternativ…

Ha de’

//BooMan

Paket över 2 meter tar dem inte. Kostade 450 kr att skicka 2 st 400 master från varberg t.e.x..

• tim-eriksson

Medlem
    24 november, 2007 vid 12:10

DHL vill ha 1053 kr, för det måste flygas hit..
    Bussgods 500 kr
    Posten tar ej paketet.

Några fler förslag?

• sourra

Medlem
    24 november, 2007 vid 12:27

Lägg ut en förfrågan om någon ska köra sträckan och kan tänka sig att de med sig åbäket för en hundring. Jag och min bättre hälft reser sträckan ibland så om det inte är akut kan vi nog ta hand om det. Eftersom det är på vägen till Sthlm borde det gå att ordna med andra resenärer också tycker man.

Sen kan man alltid köra fulingen att man går och stoppar in brädan i Linköpingsbussens bagage då de packar in och sen står och ser ut som att man vinkar av någon som ska åka. Sen gör mottagaren motsvarande då bussen anländer. Lycka till!

• tim-eriksson

Medlem
    24 november, 2007 vid 13:27
    sourra;430362 wrote:
    Lägg ut en förfrågan om någon ska köra sträckan och kan tänka sig att de med sig åbäket för en hundring. Jag och min bättre hälft reser sträckan ibland så om det inte är akut kan vi nog ta hand om det. Eftersom det är på vägen till Sthlm borde det gå att ordna med andra resenärer också tycker man.

Sen kan man alltid köra fulingen att man går och stoppar in brädan i Linköpingsbussens bagage då de packar in och sen står och ser ut som att man vinkar av någon som ska åka. Sen gör mottagaren motsvarande då bussen anländer. Lycka till!

Körde en snäll variant. 500 kr med bussgods blev det. Då har jag även garanti på att grejorna håller 🙂

Blir lättast så för säljaren och mig själv. Lite dyrt kanske men det får gå !

Mums, adjös gammal slalombräda och hej freewave!

Tror jag kommer utvecklas snabbare med den här brädan, måste sätta upp lite mål för nästa säsong..

• borje

Medlem
    24 november, 2007 vid 17:12

då hade du tur iaf! Jag försökte skicka en bräda för ett par år sen, visserligen en gammal 290 bräda, men blev nekad av bussgods och posten, och DHL ville ha 2500:-

• tim-eriksson

Medlem
    25 november, 2007 vid 01:14
    Börje;430407 wrote:
    då hade du tur iaf! Jag försökte skicka en bräda för ett par år sen, visserligen en gammal 290 bräda, men blev nekad av bussgods och posten, och DHL ville ha 2500:-

Har inte kollat på bussgods direkt, knappade in siffrorna på deras websida och då kom det fram ett lagom fint belopp.

• borje

Medlem
    25 november, 2007 vid 11:06

@Tim.Eriksson 430492 wrote:

Har inte kollat på bussgods direkt, knappade in siffrorna på deras websida och då kom det fram ett lagom fint belopp.

Jag ringde bussgods, inte en chans att vi tar nåt så långt och otympligt sa de! Och när jag ringde posten sa de, inga problem, så jag förpackade den och släpade ner den till posten och då hade de ångrat sig, den är för stor!

• tim-eriksson

Medlem
    25 november, 2007 vid 12:49
    Börje;430543 wrote:
    Jag ringde bussgods, inte en chans att vi tar nåt så långt och otympligt sa de! Och när jag ringde posten sa de, inga problem, så jag förpackade den och släpade ner den till posten och då hade de ångrat sig, den är för stor!

Ehm… Verkar vara lite olika från dag till dag. För jag skickade ett paket på 2.5 meter från varberg förut med bussgods, 4 st segel. Se en bräda är inte så mycket större.

• borje

Medlem
    25 november, 2007 vid 13:17

@Tim.Eriksson 430568 wrote:

Ehm… Verkar vara lite olika från dag till dag. För jag skickade ett paket på 2.5 meter från varberg förut med bussgods, 4 st segel. Se en bräda är inte så mycket större.

Och så beror det nog på var nånstans, jag är ju örebroare och skulle således skicka från Örebro så det kan ju varit en extra gnällig närking som vaknat i fel säng som svarade!

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Frakt, Vilka är billigast?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.