Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Frakta grejor till Gran Canaria!?

• Frakta grejor till Gran Canaria!?

Publicerad av anonym-anvandare på 19 februari, 2001 vid 11:03

Hallo
    Tänkte höra om någon har erfarenhet att frakta grejor till Gran Canaria?
    Kan man skicka med prylarna med ett vanligt flygbolag fast man inte flyger själv med dem? Tex novair, lufthansa eller nåt annat?
    Har kollat upp lite men inte hittat nåt sätt.

Eller finns det nåt annat sätt att skicka ner dem?, Flygfrakt?

Har nämligen hittat ett sjyst pris, men iberia tar inte surfgrejor.
    Kan tipsa om där jag tänker åka:
    Med Kilroytravels.se kan man åka till Gran Canaria för 2800 t/r + flygskatt (regulärt).
    Man kan åka hem när man vill inom ett år.

Problemet är ju bara grejorna…
    Någon som kan vara sjyst att berätta om ni vet något bra,snabbt och billigt sätt.

Surf up
    /Mange

anonym-anvandare svarade 24 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    19 februari, 2001 vid 11:57

TA en restresa med någon stor svensk resebyrå så kan du ta med dig utrustningen för 800 spänn (tror jag).
    Ring innan och förvarna flygbolaget eller be dem skriva in på biljetten att du skall ta med utrustningen så blir de glada på flygplatsen och du har större chans att kunna ta med mer än ”en vindsurfingutrustning” för 800, d.v.s du kanske inte behöver packa allt i en bag, utan kan dela upp allt i småbaggar.
    De blir garanterat INTE glada om du dyker upp en kvart innan avgång med 100 kilo utrustning om du inte sagt något! De måste nämligen räkna på jämnvikt i flygplanet och om de behöver göra om allt blir det inte roligt för DIG!
    Lycka till…själv har jag haft med 130 kilo och bara betalat för en utrustning. Om man är snäll så funkar det…

• anonym-anvandare

Medlem
    19 februari, 2001 vid 13:02

Jo jag vet, har kollat upp det där.
    Men jag ska vara borta i 3-4 fyra veckor, och såna rest-resor växer inte på träd.
    Man kunde få med utrustningen med den resan för 4500 tre veckor och då var det som det brukar 800 för utrustningen.

Men med Kilroy kostar det bara 2800:-, så det är ju lite skillnad i pris.

/Mange

• jacob-holmqvist

Medlem
    19 februari, 2001 vid 16:11

Ring till t.ex. Fritidsresor. Jag åkte till Pozo i november och köpte en månadsbiljett med flyg för samma pris som du betalar, med just Fritidsresor. 800 spänn stämmer.

• anonym-anvandare

Medlem
    19 februari, 2001 vid 20:58

Finns det ingen flycargo eller liknande?
    Hur lång tid tar det att frakta dem med båt? Det lär ju iof ta mer än en månad.

/Kalle

• anonym-anvandare

Medlem
    19 februari, 2001 vid 22:38

Du kan ta en restresa billigaste alternativet och sedan när du är på GC köpa en enkelbiljett av resebolagen på GC för ca 1500-1800 spänn.
    Bara du ser till att flyga med samma bolag både dit och hem så är det inget problem med prylarna. De 800 du betalar för dem gäller nämligen för sig som en biljett tur o retur. Du kan t.o.m skicka grejjerna hem med någon annan. Bara någon checkar in grejjerna så är allt fixat.

Du borde kunna ta dig fram och tillbaka för under 4000 på detta sätt…

• adde

Medlem
    20 februari, 2001 vid 09:16

Ar det Magnus (& Pierre mfl) fran GBG?

/Martin

• anonym-anvandare

Medlem
    20 februari, 2001 vid 10:23

Nope

En annan Mange från Öland

• anonym-anvandare

Medlem
    20 februari, 2001 vid 13:35

Hur länge hade du tänkt att vara borta??

• anonym-anvandare

Medlem
    20 februari, 2001 vid 17:00

3-4 veckor

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications