Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Frakta kites från USA

• Frakta kites från USA

Publicerad av kolvringen på 22 maj, 2007 vid 20:01

Ska åka till Miami och tänkte passa på att köpa med mig några kites. Är det någon som har erfarenheter av sådana typer av transatlantiska aktiviteter?! Vad gäller på flygplatsen och hur slippa jag ev skatter. Jag har idag tre 9kvm inplanerade. Vill gärna ha tips och råd om tänkbara fallgropar

johnster svarade 17 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • edorf

Medlem
    22 maj, 2007 vid 20:27

http://www.tullverket.se

mitt tips skulle nog vara att checka in det som bagage vid din hemflygning SAS låter dig ha 2 väskor á 23 kg tror jag =) du kan nog få ner 3 st 9kvm i en av väskorna och ditt vanliga bagage..

• andersbq

Medlem
    22 maj, 2007 vid 20:33

Syrran brukade plocka hem fallskärmar på 80 och 90-talet. Då gällde det att packa upp dem och smutsa ner lite så att dom såg lite begagnade, utifall tullen ville titta.

• edorf

Medlem
    22 maj, 2007 vid 20:36

@andersbq 385023 wrote:

Syrran brukade plocka hem fallskärmar på 80 och 90-talet. Då gällde det att packa upp dem och smutsa ner lite så att dom såg lite begagnade, utifall tullen ville titta.

tror säkert att det gäller fortfarande..

• eddie

Medlem
    22 maj, 2007 vid 20:38

Finns det inget omvänd fördel. Motsvarande Tax-Free?
    Så du kan få tillbaka momsen… den lilla de har. 😉

• andi_j

Medlem
    22 maj, 2007 vid 20:39

Knappast någon risk att tullen vill titta på dina grejer, tog själv med en drake från US förra året, stoppade den i en resväska, inga problem.

• neven

Medlem
    23 maj, 2007 vid 08:52

Jag har själv tagit med en bräda och skall över nu i juni för en ny bräda. Det är bara att säga att du hade med den dit så är det lugnt.

• johnster

Medlem
    23 maj, 2007 vid 11:21

Så länge den inte är inplastad med prislapp m.m. kvar så är det lugnt. Bara att göra som de säger ovan, packa upp den en gång så att den inte ser allt för fresch ut och skulle dom fråga så är det bara att säga att du hade med den. Inga problem! Dom måste kunna motbevisa i annat fall vilket kostar mer än det smakar!

Bare å köre….

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Frakta kites från USA

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.