Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Frakttips: Tyskland – Sverige

• Frakttips: Tyskland – Sverige

Publicerad av oaxen på 5 februari, 2010 vid 14:42

Billigt är bäst.

Jag har fått tag i ett segel jag vill ha. Privat begagnatköp från Tyskland. Några krux att lösa som jag skulle vilja ha lite tips kring.

1. Frakt – nån som vet hur man löser det billigast. Keppler skickar ju förmodligen med specialavtal. Tiden är ju inte kritisk.

2. Betalning – hur gör man för att båda ska kunna känna sig säkra. Det är ju en sak att handla i den lilla svenska ankdammen. EU-ankdammen är det ju värre med.

Tacksam för snabba tips.

kinetic svarade 15 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • tim-eriksson

Medlem
    5 februari, 2010 vid 14:49

Well… Köpte från Danmark men jag kollade runt litegrann och kom fram till att DHL, eller om det var ups.., var billigaste sättet. Fick hem 6 st segel från Danmark för 500-600 kr.

Betalade hälften förskott, hälften vid leverans…

• kinetic

Medlem
    5 februari, 2010 vid 19:33

Jag fraktade hem ett segel från södra tyskland för ca 40 Euro med UPS, butikens logistik-partner ville ha ca 100 Euro. För att kunna boka pick-up med UPS måste man ha firma då frakten faktureras, så var det -06 iaf.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications