Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Framtiden inom kitesurfingen?
-
Framtiden inom kitesurfingen?
Publicerad av patrikol på 24 november, 2004 vid 21:10Vad lurar i framtiden mer häng eller lättare snabbare kites brädor?
Simon min grabb håller på med ett skolarbete om just kitesurfing skulle vara kul om ni kunde sia lite om vad ni tror skall komma inom kitesurfingen.
Mvh Patrik / Simonsamhansson svarade 20 år, 5 månader sedan 13 Medlemmar · 33 Svar -
33 Svar
-
Oändlig depower helt klart, i framtiden kommer du kunna hålla en kite oavsett hur mycket det blåser.. Det kommer ändå köras olika storlekar, men bara för att det är roligare och köra i mindre kites när det blåser mer..
-
haha vi pratar väl om kites o inte rymdskepp.. ??? men hmm jo mer häng o snabbare men stabilare kites .. lättare brädor o säkrare system e väl vad som kommer inom framtid..
-
Återgång till lite större brädor ( verkar redan vara på gång) bättre säkerhetssystem, kommer att följa vindsurfingen: Formula, Freestyle, vågor och freeride för oss ”vanliga”
-
Svar till:
haha vi pratar väl om kites o inte rymdskepp.. ??? men hmm jo mer häng o snabbare men stabilare kites .. lättare brädor o säkrare system e väl vad som kommer inom framtid..
[/ QUOTE ]
Det kommer finnas kites med oändlig depower, kom ihåg var du läste det.. Och jag menar inte bara på liftass kitar då..
-
tack för iden ludde.
jag tror på jetmotorer så man inte behöver vänta på vind.förstår fortfarande inte varför det inte finns revbara kites till vanligt folk som inte ska hoppa högst längst å fetast. kan inte va så svårt att bygga en som kanske går mellan 15 å 11 utan att egenskaperna blir helt åt helvete.
ligger ju redan en fet bulle där fram som man kan lägga det revade mot. sen glider duken över struttarna. sticker dom ut lite där bak då den e fullt revad. borde funka utan prob så länge man inte ska ha topp-prestanda. -
jag har gjort det gryyyyymmaste skolarbetet om kitesurfing ever! det kommer film så småningom.
Det blir en stund att minnas..
-
hehe, ja så kan man ju också göra. blir man överriggad sätter man den i ett träd så man får symmetriska revor i den. då kan man fortsätta köra. sen e de bara å spinnackertejpa ihop den då det blåser mindre.. smart!
-
Svar till:
örstår fortfarande inte varför det inte finns revbara kites till vanligt folk som inte ska hoppa högst längst å fetast. kan inte va så svårt att bygga en som kanske går mellan 15 å 11 utan att egenskaperna blir helt åt helvete.
[/ QUOTE ]
kolla in RRD Type-Z… Den har dragkedjor.
-
Svar till:
Oändlig depower helt klart, i framtiden kommer du kunna hålla en kite oavsett hur mycket det blåser.. Det kommer ändå köras olika storlekar, men bara för att det är roligare och köra i mindre kites när det blåser mer..
[/ QUOTE ]
Det tror jag me’. Sen tror jag att det kommer hända mycket mer på säkerhetsfronten. Materialen i kiten kommer att ändras. Det hör till. Jag undrar om inte foil och tube kommer att försvinna eller kombineras och man använder mer styva, lätta material där det behövs och flexiblare material där det behövs. Dels för att få ner vikten, hålla uppe formen och få en billigare tillverknings eller materialkostnad.
Hur man packar den sen?
Det tar nanofolket hand om./E
-
Svar till:
Hur man packar den sen?
Det tar nanofolket hand om.[/ QUOTE ]
Du menar att alla drakar kommer att levereras med en uppsättning nanometerstora gubbar som packar din drake? verkar det verkligen realistiskt?
-
sorry, men de kommer inte hända så möe mer
lite små prylar hit och lite dit i övrigt kommer det se lika dant ut -
Nanoteknik är väl när något bygger sig själv. Typ man planterar lite molekyler vid en flod och sen dupplicerar dom sig osv… till slut byggs en bro upp.
-
Svar till:
sorry, men de kommer inte hända så möe mer
lite små prylar hit och lite dit i övrigt kommer det se lika dant ut[/ QUOTE ]
EYY MASSOR AV BAllA GREJER o GÖRA, va säger ni om en seamless kite, som möjligör dramatisk viktminskning, du kan få en kite som väger 1/5 del, klistrar ihopkiten med ultra ljud… med lite nya feta material, finns en kolfiber/ kevlar väv som är helt sjukt fet.
Logga in för att svara.