Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport franska atlantkusten?

• franska atlantkusten?

Publicerad av emmi på 22 juni, 2005 vid 16:29

funderar på att bosätta mig någonstans längsmed franska atlantkusten under vintern, tänker mest på söder om Bretange.
    Är det någon som har något tips?
    Hur är det med vindsurfing vid områdena kring La Rochelle, Bordeaux och biarriz?

habysurfer svarade 19 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    12 oktober, 2005 vid 12:42

Just det är det någon som vet något? Jag är också på väg neråt men hittar inget på frassarnas hemsidor som går att begripa.
    /gustav

• svenne

Medlem
    12 oktober, 2005 vid 12:58
  • fenan

Medlem
    12 oktober, 2005 vid 17:48

tjaa, jag å ett par polare var nere i lacanau några mil utanför bordeaux i början på juni. var totalt färsk på vågsurf (är fortfarande) men det va riktigt soft ställe, vet inte hur det är med våger under vintern, men vi snackade lite med locals och de sa att det va riktigt bra året runt. sök på lacanau det finns en del nice info på google. sista dagen vi var där va vågorna lätt 3 meter vid fetaste spoten. men då var det även rätt många sufrare i vattnet, ca 100 runt stranden nedanför staden och kanske 150 totalt. men då var det ju även början på högsäsong. rekomenderar lacanau starkt, tar ca 1h med buss från bordeaux men bussarna går typ 2 dagar i veckan (2 turer per dag) så det gäller å se när flyget kommer ner, annars finns billigt hostel ca 500m från tågcentralen där flygbussarna stannar. vi fick själva spendera en två nätter där (en på väg till lacanau å en i väntan på flyget) det vi såg av bordeaux va typ hundbajs och strippklubbar och så en och annan fin park.

… kolla , de verkar lätt billigast om man vill flyga ner Sterling.dk

• mangs

Medlem
    16 oktober, 2005 vid 14:16

Tjenare.

Biarritz ska vara rätt vågsäkert på hösten/vintern, så det är idealiskt för vågsurfing. När jag var där så var det klockrena vågor varje dag, detta var iofs i aug, men enligt folket där så skulle det bara bli bättre och bättre.

Såg dessvärre inte till en enda vindsurfare, fick inte känslan av att det var speciellt populärt där. Men blåser det bara bra så borde det ju vara hur grymt som helst.

Kostar dock en redig slant att bo i Biarritz, känns som man nästan halverar priset om man tar sig några mil neråt istället och satsar på San Sebastian i Spanien. För övrigt helt ok surfing där med..

Magnus

• tabi

Medlem
    17 oktober, 2005 vid 15:31

Bodde i Hossegor, norr om biarritz, ett tag i somras… Grym vågsurf!
    En bit bort var det ett par kiteare som körde ett par gånger, lite windsurfare med. Vi kom aldrig ut dock, när vi skulle köra så blåste det inget… precis som Sverige alltså! 😛

Sjukt skön stämning i den lilla surfbyn, kan verkligen rekommendera det… Ang boende så vet jag inte, vi hade våra bussar.

• habysurfer

Medlem
    21 oktober, 2005 vid 19:54

Typ norr om Biaritz är nog bra, tänker på Hossegor oså,

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport franska atlantkusten?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.