Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fredag i sthlm ?

• maca

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 14:20

Ser bra ut fredag eftermiddag och lördag förmiddag. Funderar på att packa all utrustning inklusive tält och putrulle och bege mig utåt väddö/singö. Någon annan som ska dit…kanske även stanna över natten? Med en grill, lite korv och några öl ska man väl överleva en natt i vildmarken.

Tråkigt att campa ensam bara…

• maca

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 14:22

Förresten….tillägger att jag är sambo (med en tjej)…ser nästan ut som en desperat kontaktannons..:-)

• anonym-anvandare

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 14:50

Var seglar man på Singö? Vad är det för typ av strand? Vågor? Hur hittar man dit? Vilka riktningar fungerar det på? Vore tacksam för lite svar.

// Staffan

• anonym-anvandare

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 15:06

Finns info på Windsurfing Sverige, samt kolla http://www.steffo.nu/forum/showflat.php?Cat=&Board=konfen&Number=131715&page=1&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1
    kortfattat – inga vågor pga. inomskärs, men rätt bra vind i denna riktning. Vackert ställe med campingplats 3-4 km bort. Kolla Mats väg först på väg upp om du ska dit.

• anonym-anvandare

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 15:13

Tack för infon. Har varit vid Mats väg men det var inte surfbart då. Vad som slog mig var att jag inte riktigt insåg var man går i? Är det inte bara en massa sten? Ser ut som en hel del grund utanför också. På vindsurfing Sverige nämns ett grund, tycker det såg ut som betydligt fler…

// Staffan

• ozman

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 18:12

Mats väg är seglingsbar i NNV. Jag var där och kollade igår, och det var flera stycken ute. Du ska svänga ner på den andra nerfarten till vattnet. Det finns en liten båtramp där man går i. Det finns en del stenar, men det är bara att segla runt dem. Jag har seglat där en gång, och det är absolut ingen fara (så länge man inte köra på någon sten tongue.gif). Möjligtvis om det är mer ost i vinden kan man råka ut för stenar pga man inte ser dem för vågorna, men nu kommer det inte vara vågor, så det är rätt lugnt. Det är roligare i alla fall tycker jag med dyningar än med plattvatten. Om du inte kommer för tidigt i morgon, så lär det finnas några stycken där, som kan upplysa dig lite grundligare om potentiella undervattensfaror!

• anonym-anvandare

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 18:19

Var det inte frånlandsvind där igår.
    Hörde att de flesta seglade vid barnensö.
    Martin

• anonym-anvandare

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 19:29

Håller prognosen vad den lovar funkar nog Väddö-
    Mats väg bra. Det är ju bara hoppas att det inte blir för mycket väst i vinden utan mer åt det nordliga….

• ozman

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 19:45

Det var inte frånlandsvind igår. Det var ganska ren sideshore. Fast det var säkert bättre ´vågor´vid barnens ö.

• anonym-anvandare

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 21:35

Var ligger mats väg och kan kombinera surf och bad där?

• ozman

Medlem
    8 augusti, 2003 vid 05:41

Ligger på den norra enden av sandviken. Kör direkt ut från Älmsta till kusten hamnar du rätt! Kombinerar bad och surf? Absolut! Det är en fin sandvik, som namnet talar om!

• maca

Medlem
    8 augusti, 2003 vid 06:22

Vart seglar man vid barnens ö?
    Är det nere vid Kristineberg eller?
    Ser ut att kunna funka bra även på NV…

/André

• anonym-anvandare

Medlem
    8 augusti, 2003 vid 07:31

Var går man i för surfa på singöfjärden?

• ozman

Medlem
    8 augusti, 2003 vid 08:46

Singöfjärden – Från campingen??

Kristineberg – var kör man ner från Simpnäsvägen?

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications