Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › freestyle i halmstad?
- 
		freestyle i halmstad?Publicerad av podde på 30 juni, 2004 vid 03:37någon som kan skriva lite om olika spots i halmstadtrakten (och vilka vindriktningar dom funkar på) där man kan köra lite freestyle? tänkte va i där lite i sommar å hoppas på att de blåser lite då å då.. /ponta endy svarade 21 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 12 Svar
- 
			12 Svar
- 
Jag är väl mer eller mindre den ända som seglar freestyle i Halmstad så jag vet vilka spots som är bäst. N – Tylösand 
 NW-W – Särdal
 SW-S – Dogge
 SO-NO – ”Secret Motorwayspot”Detta är vad jag anser för freestyle förhållanden, vid mer vind seglar man självklart vågor då gäller inte detta… 
 Ska orka göra spotguiden på sidan nedan någon dag så hittar du väl dit oxå kanske Järnet! 
- 
Blir det Särdal imorron? lite köttfärgad vind enligt dmi..Skulle man kunna få en vägbeskrivning dit från halmstad så hade de vatt great? /ponta 
- 
Japp imorgon blir det riktigt saftigt i Särdal, möjligtvis funkar Ringenäs om det blåser på. 
 Du kör norr på kustvägen(om det vet?) förbi flygplatsen norrut, du fortsätter genom gullbrannstorp, haverdal, när du börjar närmna dig Steninge(kolla efter en väderkvarn) ska du ta vänster ner vid en busshållplats som ligger på vänster sida, följ vägen ner mot stranden, på en liten grusväg, sen kommer du fram mot en röd ”lada” viola!
 Mitt nr 0704-730120 jag är där vid 16,30->Alltid Järnet 
 //Andy
- 
tack för vägbeskrivningen! jag var i särdal fram till ungefär klockan 14 me bra tryck i 4.7:an..imorron eftermiddag/kväll blir de kanske ”secret motorwayspot” då om man får gissa? skulle man kunna få en vägbeskrivning dit också? hoppas vinden kommer innan kvällningen bara.. /ponta 
- 
Vad tyckte du om stället då? var det shysst riktning? 
 Vid det laget att jag slutat jobbet var det vågor så jag drog till Ringenäs och körde 5,0 i 2 timmar, ok men inget super.Hehe ja kanske ska fundera på det  det är ju secretspot det är ju secretspot 
 Jodå du kör genom stan söderöver, förbi Eurostop mot Laholm vid Trönninge svänger du ned till höger och sen höger direkt igen, sen blir det lite krångligt.
 Under en liten viadukt följ vägen till höger förbi ett antal hus, sen tar du vänster 50m, sen höger vid en bondgård sen följer du denna vägen hela vägen ned till playanJag kommer nog försöka köra dör fredag morgon 6-9 eller nått sånt, uppe med tuppen  Ses på vattnet 
 Järnet!
- 
tackar för beskrivningen, men de blev tyvärr inget seglat, vinden försvann ju på natten då..men imorron, va blir de då? titta lite på spotskartan på ytspanning.se och funderar på västra stranden eller haverdal eller mellbystrand imorron..e de nåt att rekommendera tro? och hur hittar man till de olika ställen isf? /ponta 
- 
ponta din gamle gåbbapostare, ska du hänga i halmstad hela sommaren eller, ligga å smygpirra hela dagarna istället för å förvärvsarbeta?! ..till melby hittar du väl, värsta strallen där ju! 
 förresten, du är inte intresserad av mitt 6.4:a, du ville väl ha ett större segel, d furrar ju kalas på 430, tom rekat..kompisprille..?
 /fruste
- 
na, inte hela sommar kansk..va i bornholm i helga å missa de heta vindarna..har du kommed igång nåt? eller ryggen kärvar fortfarande? såg att du skulle sälja seglet, lite intresse finnes, ett aber äro dock att den likvida statusen i nuläget är av kärv börd..mårre även köpa vågbrälla vilket jag har hört kan kosta pengar.. jäjä, får se var de de blir surf idag.. 
 /pont
- 
Särdal funkar på väst med, men det blir inte lika bra, idag kör du wave i Ringenäs (alt freestyle Särdal, Dogge inget kul) 
- 
tackar för tipset..testar nog ringenäs idag då..till ringenäs hittar jag nog, men var i ringenäs surfas det? jobbigt å va helt nollställd när man kommer till ett nytt ställe å inte hitta nånstans..  /pont 
Logga in för att svara.