Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestylebilder från Klagan, 2008-05-28

• Freestylebilder från Klagan, 2008-05-28

Publicerad av nlc på 29 maj, 2008 vid 08:58

Har äntligen lyckats fippla ihop ett litet webalbum från gårdagens freestyle session i Klagan. Hoppas det iaf duger till identifiering av förövarna utan segelnummer.

gurra1978 svarade 17 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • nlc

Medlem
    29 maj, 2008 vid 09:05

Åsso lite tjuvkik på några av bilderna för dem som inte orkar klicka på länken:

• basse

Medlem
    29 maj, 2008 vid 10:57

Ser ut som att ni hade det najs …. 4.7 eller?

• jocke-g

Medlem
    29 maj, 2008 vid 13:10

Ja jag körde 4,7 som jag hade dragit ordentligt i. Hade helt klart kunnat ha 4,2 en bra stund av dagen. Så det var helt klart bättre än i helgen när ni var här synd att vi inte hade den vinden då.

• nlc

Medlem
    29 maj, 2008 vid 13:58

Åsso ett album med bara S-66… Jävlar vad du öste Andreas 🙂

• nlc

Medlem
    29 maj, 2008 vid 14:04

Åsso några wipeouts, enjoy.

• basse

Medlem
    29 maj, 2008 vid 19:30

@Jocke G 470885 wrote:

Så det var helt klart bättre än i helgen när ni var här synd att vi inte hade den vinden då.

Jo det kunde jag faktiskt se själv du! 😉

Trotts en hel del mindre vind är jag skitnöjd med söndagen då det släppte en hel del med e-slidan och jag ställde en 5-6 stycken…. med 6.2. Hur kul som helst och soft hela dagen i solen.
    Får väl se om man kan lura med lite folk över dagen på söndag. Jag ringer dig!

• gurra1978

Medlem
    29 maj, 2008 vid 20:40

Det var en underbar dag igår. Här kommer några godbitar från våra 980 (alla bra) bilder. Dessutom kommer en film lite senare med sjukt bra segling.

• gurra1978

Medlem
    29 maj, 2008 vid 20:46

Men Klagshamn var inte så dålig idag heller kan jag meddela. Brisen kom igång ordentligt från kl 12 och låg uppemot 11-12 m/s som mest tror jag. Körde med bra drag i 5.3. Här är några bilder från idag, torsdag.

Stort tack till Klagshamn Surfclub för allt och speciellt tack till Janne. Tack för shaka tipsen Martin, du får en film som belöning sen ; )

• fj69

Medlem
    29 maj, 2008 vid 21:49

Kan verkligen bara instämma i tacket till Klagshamnsklubben och som sagt Janne och Birgitte, tack för ett mycket trevligt bemötande och fantastisk gästfrihet och inte minst två finfina brisdagar.

Klagan for ever Tack!

Fredrik

• oden031

Medlem
    29 maj, 2008 vid 23:56

Ja den dagen var värt varenda mil:)
    En grym dag, grym vind, grym spot och inte minst grym Club, tack:)

• gurra1978

Medlem
    30 maj, 2008 vid 01:29

Klippte ihop en liten speedfilm för ovanlighetens skull från den 28/5.
    http://www.kulingvarning.nu

Freestyletrailern kommer senare. Oj, är klockan redan 03:30, man kanske borde sluta sitta här på konfen : ) Fast det är ju så svårt när man är stoked.

• lars_k

Medlem
    30 maj, 2008 vid 06:43

Fint me bilder och plattvatten Gurra! Blev det några waves i Ljunghusen igår kväll? Du verkade lite desperat efter vågor när du ringde igår… 😉

• fj69

Medlem
    30 maj, 2008 vid 07:50

Kan avslöja att Gurra stod säkert på botten med sin 77:a och sin 5.3:a i de milda vindarna, 5-8 m/s, jag å andra sidan med min 95:a Goya och 5.8 flög fram……. en gång………..Inte mycket att skriva hem om m a o

/F

• lars_k

Medlem
    30 maj, 2008 vid 08:14

Aha, gutt. Prognosen för vågor såg ju också minst sagt tveksam ut… Och Skillingemätarn (Gislövs) gick aldrig över 6 m/s så det hade inte varit bättre där heller.

• gurra1978

Medlem
    30 maj, 2008 vid 10:27
    Lars_K;471083 wrote:
    Fint me bilder och plattvatten Gurra! Blev det några waves i Ljunghusen igår kväll? Du verkade lite desperat efter vågor när du ringde igår… 😉

Ljunghusen var rätt blåsigt när vi kom ner dit först. Jag tror det var sjöbriseffekt där också men är lite osäker. Enligt prognosen sa du ju att det skulle öka :smirk: så vi åkte på upptäcktsfärd ut till Falsterbo och kollade på en fyr. Den var fin. Sen åt vi middag, drack en öl och riggade. Sen när vi gick ut så sjönk min bräda till botten och jag orkade inte ta freestylen (då hade man planat iallafall). Det hade uppenbarligen droppat lite. Jag var rätt nöjd ändå efter två dagar freestyle. Här är en bild från Ljunghusen.

PS: LarsK, jag såg en film från Gislövs och tyckte mig sen en av dina lejonattack bottensvängar. Har du sett den?

http://www.riders.dk/Default.aspx?ID=1317&galleryID=731

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestylebilder från Klagan, 2008-05-28

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.